Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 379120

Školski stres i neka obilježja ličnosti kao prediktori suicidalnosti adolescenata


Subotić, Sanja; Brajša-Žganec, Andreja; Merkaš, Marina
Školski stres i neka obilježja ličnosti kao prediktori suicidalnosti adolescenata // Psihologijske teme, 17 (2008), 1; 111-131 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Školski stres i neka obilježja ličnosti kao prediktori suicidalnosti adolescenata
(School stress and certain personality characteristics as predictors of suicidality in adolescents)

Autori
Subotić, Sanja ; Brajša-Žganec, Andreja ; Merkaš, Marina

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 17 (2008), 1; 111-131

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Suicidalnost; školski stres; lokus kontrole; nekompetentnost; adolescenti
(Suicidality; school stress; locus of control; incompetence; adolescents)

Sažetak
Istraživanje polazi od van Heeringenova pristupa suicidalnosti kao procesu (2001). Cilj je istraživanja provjeriti mogućnost predviđanja suicidalnosti adolescenata na temelju školskoga stresa i nekih obilježja ličnosti (lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti). U istraživanju je sudjelovalo 190 adolescenata. Primijenjene su: Skala autodestruktivnosti (Dautović, 1990), Skala eksternalnosti (lokus kontrole) (Bezinović, 1990b), Skala percipirane nekompetentnosti (Bezinović, 1990a) i Ljestvica školskog stresa za učenike (Arambašić i Sabljić, 2000 ; prema Sabljić, 2000). Na skali autodestruktivnosti, te subskalama suicidalne depresivnosti, anksioznosti i borderline-a nisu utvrđene spolne razlike. Mladići su postizali značajno više prosječne rezultate na subskali agresivnosti. Školski stres i neka obilježja ličnosti (lokus kontrole i doživljaj nekompetentnosti) su povezani sa sucidalnošću te su se pokazali značajnim prediktorima autodestruktivnosti i suicidalne depresivnosti, ali se ti odnosi mijenjaju ovisno o spolu adolescenata. U uzroku mladića nekompetentnost značajno pridonosi objašnjenju autodestruktivnosti i suicidalne depresivnosti. U uzroku djevojaka školski stres, nekompetentnost i lokus kontrole značajno pridonose objašnjenju autodestruktivnosti. Suicidalnu depresivnost kod djevojaka najbolje se može objasniti nekompetentnošću i eksternalnošću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • EBSCO