Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 377363

Profesionalna etika i kompetentnost - što i kako podučavati studente


Brajša-Žganec, Andreja; Kolesarić, Vladimir
Profesionalna etika i kompetentnost - što i kako podučavati studente // Knjiga sažetaka - Psihologija - mediji - etika
Poreč: Društvo psihologa Istre, 2008. str. 99-100 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Profesionalna etika i kompetentnost - što i kako podučavati studente
(Professional Ethics and Competency - What to Teach and How)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Kolesarić, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka - Psihologija - mediji - etika / - Poreč : Društvo psihologa Istre, 2008, 99-100

ISBN
978-953-95206-2-3

Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Psihologija - mediji - etika

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.-04. 10. 2008

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Profesionalna etika; kompetentnost; studenti
(Professional ethics; competency; students)

Sažetak
U cilju promicanja visokih znanstvenih i profesionalnih standarda kao i poticanja odgovornosti za kvalitetu profesionalnih aktivnosti važno je prepoznavanje etičkog pitanja i etičke dileme te procesa donošenja etičke prosudbe. Upućivanje studenata u etičke principe, dileme i promišljanja unutar pojedine struke i prakse preduvjet je za osiguravanje veće etičnosti prakse. Predmeti o etici sastavni su dio studija psihologije i novinarstva/medijske kulture. Postoji stalna potreba za suradnjom s predstavnicima različitih struka u donošenju etičkih prosudbi. Uz to postoji i etički problem predstavljanja pojedine struke u javnosti jer kompetentan stručnjak preuzima potpunu osobnu odgovornost za vlastite javne nastupe. Pri tome su neka od pitanja koja se postavljaju: Koji su najbolji načini za poučavanje etike i etičkog promišljanja? Koliko je etičnost prisutna u različitim kolegijima ili je predmet o etici „ otok“ u moru struke? Poučavamo li studente i načinima zaštite od neetičnih zahtjeva buduće prakse? Cilj okruglog stola je raspraviti o mogućim odgovorima na pitanja: Kako podučavati studente da se pridržavaju kodeksa struke? U kolikoj mjeri možemo studente usmjeriti u ispravno ponašanje kada se kod etičke dileme radi o konfliktu dvaju podjednako vrijednih sudova, stavova i principa, a konačnog i univerzalnog odgovora na mnoga etička pitanja nema? Kako mi možemo pomoći studentima da se zaštite od ne etičnog ponašanja u praksi? Kako podučavati studente da traže zaštitu od struke u budućim etičkim dilemama? Na ova i mnoga druga pitanja želimo odgovoriti zajedno s profesorima etike na studijima psihologije i novinarstva te drugim stručnjacima koji se bave profesionalnom etikom. Zaključci okruglog stola trebali bi voditi do određenog slaganja što podučavati studente psihologije, a što novinarstva u cilju osiguravanja veće etičnosti njihove buduće prakse.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Okrugli stol



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb