Profesionalna etika i kompetentnost - što i kako podučavati studente (CROSBI ID 544657)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja ; Kolesarić, Vladimir
hrvatski
Profesionalna etika i kompetentnost - što i kako podučavati studente
U cilju promicanja visokih znanstvenih i profesionalnih standarda kao i poticanja odgovornosti za kvalitetu profesionalnih aktivnosti važno je prepoznavanje etičkog pitanja i etičke dileme te procesa donošenja etičke prosudbe. Upućivanje studenata u etičke principe, dileme i promišljanja unutar pojedine struke i prakse preduvjet je za osiguravanje veće etičnosti prakse. Predmeti o etici sastavni su dio studija psihologije i novinarstva/medijske kulture. Postoji stalna potreba za suradnjom s predstavnicima različitih struka u donošenju etičkih prosudbi. Uz to postoji i etički problem predstavljanja pojedine struke u javnosti jer kompetentan stručnjak preuzima potpunu osobnu odgovornost za vlastite javne nastupe. Pri tome su neka od pitanja koja se postavljaju: Koji su najbolji načini za poučavanje etike i etičkog promišljanja? Koliko je etičnost prisutna u različitim kolegijima ili je predmet o etici „ otok“ u moru struke? Poučavamo li studente i načinima zaštite od neetičnih zahtjeva buduće prakse? Cilj okruglog stola je raspraviti o mogućim odgovorima na pitanja: Kako podučavati studente da se pridržavaju kodeksa struke? U kolikoj mjeri možemo studente usmjeriti u ispravno ponašanje kada se kod etičke dileme radi o konfliktu dvaju podjednako vrijednih sudova, stavova i principa, a konačnog i univerzalnog odgovora na mnoga etička pitanja nema? Kako mi možemo pomoći studentima da se zaštite od ne etičnog ponašanja u praksi? Kako podučavati studente da traže zaštitu od struke u budućim etičkim dilemama? Na ova i mnoga druga pitanja želimo odgovoriti zajedno s profesorima etike na studijima psihologije i novinarstva te drugim stručnjacima koji se bave profesionalnom etikom. Zaključci okruglog stola trebali bi voditi do određenog slaganja što podučavati studente psihologije, a što novinarstva u cilju osiguravanja veće etičnosti njihove buduće prakse.
profesionalna etika; kompetentnost; studenti
okrugli stol
engleski
Professional Ethics and Competency - What to Teach and How
nije evidentirano
professional ethics; competency; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
99-100.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Psihologija - mediji - etika
Poreč: Društvo psihologa Istre
978-953-95206-2-3
Podaci o skupu
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija- mediji- etika"
ostalo
01.10.2008-04.10.2008
Poreč, Hrvatska