Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 377079

Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima


Ivče , Renato
Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima 2008., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka


Naslov
Doprinos učinkovitosti prijevoza kontejnera manjim feeder brodovima u zatvorenim morima
(A contribution to the efficiency of container carriage on smaller feeder ships at short sea)

Autori
Ivče , Renato

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Pomorski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
29.12

Godina
2008

Stranica
210

Mentor
Vranić , Duško

Ključne riječi
Pomorstvo; proces kontejnerizacije; kontejnerski brodovi; hub strategija; feeder servis; optimalni kapacitet
(Shipping; conteinerisation; container vessels; hub strategy; Feeder's service; optimal ship's capacity)

Sažetak
Temeljem sadašnjih trendova u pomorstvu za očekivati je da će približno 95% cjelokupnog linijskog generalnog tereta biti kontejnerizirano.Trend je posljednjih nekoliko godina , polazeći od ekonomskih pokazatelja realiziran uvođenjem mega kontejnerskih brodova ( 5000 TEU jedinica i više) na glavne linije oko svijeta , za koje nije učinkovito ticanje velikog broja luka.Iz tog razloga se razvija Hub strategija gdje mega brod glavne linije pristaje u svega nekoliko većih prekrcajnih terminala (hub luke).Manji kontejnerski brodovi (feeder brodovi) distribuiraju kontejnere za i iz regionalnih luka.Feeder servis je jedan od elemenata koji doprinosi većoj konkurentnosti hrvatskih luka u okruženju.Početak revitalizacije kontejnerskog transporta u Republici Hrvatskoj započinje 1999. godine feeder servisom Rijeka- Ploče - Gioia Tauro - Malta.Zakrčenost sjeverno europskih luka , kao i činjenica da je sjevernojadranski pomorski pravac 2300 nautičkih milja kraći u odnosu na sjevernoeuropski koridor , prema rstućem Azijskom tržištu pomoglo je Rijeci da prevaziđe nacionalne okvire.Ova disertacija posebno je usmjerena na modeliranje jednog obilježja broda , odnosno kapaciteta broda.Problem optimizacije kapaciteta broda je po svojoj prirodi podproblem optimalnog dizajna broda.Matematičkim modelom se određuje optimalni kapacitet manjeg kontejnerskog broda uposlenog na određenoj liniji temeljem ekonomskih pokazatelja poslovanja ( rentabilnosti , ekonomičnosti i produktivnosti) za prevladavajuće parametre.Neki od glavnih parametara kao primjerice : vozarina , prekrcajna norma, cijena bunkera i kapitalna cijena broda su varirani te je utvrđen njihov utjecaj na optimalni kapacitet broda.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
112-1121722-3066 - ISTRAŽIVANJE KORELACIJE MARITIMNO-TRANSPORTNIH ELEMENATA U POMORSKOM PROMETU (Serđo Kos, )

Ustanove
Pomorski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Renato Ivče, (282955)