Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj (CROSBI ID 37365)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Uzelac, Vinka
hrvatski
Teorijsko-praktični okvir cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
Cilj je ovog rada ukazati na potrebu da se odgojno-obrazovne ustanove snažnije uključe u proces cjeloživnotog učenja za održivi razvoj. U tu će se svrhu u radu upozoriti na važnije izazove i probleme na međunarodnoj razini s kojima se suočava kako svjetska tako i hrvatska pedagoška teorija i praksa. Pristup analizi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ovom radu odnosi se na proučavanje temeljnih karakteristika globalnih pitanja i problema toga odgoja i obrazovanja. Ta su pitanja važna zbog toga što pripadaju pokušajima da se primijene u praksi, u našem slučaju-ponajprije odgoju i obrazovanju. Osvrti na dostupne dokumente, radove i/ili studije, s druge strane, važni su zbog toga što je u njima upozoreno na neke slabosti odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. To se posebno odnosi na opis određenih primjera redefiniranja odgoja/obrazovanja za okoliš, što je posljedica drugačijeg gledanja na vrijednosti, ciljeve, sadržaje, aktivnosti i ostale okolnosti u kojima se odvija ta djelatnost. Istodobno, to se odnosi na neke nedoumice koje ni danas nisu dovoljno aktualizirane. Pozornost se u radu posvećuje obrazovanju učitelja za održivi razvoj kao aktualnoj interdisciplinarnoj temi koja je, posebice u nas relativno malo proučavana i istraživana. Pristup tom pitanju fokusiran je na sljedeće: stilove odgoja i obrazovanja za okoliš u dječjim vrtićima i nižim razredima osnovne škole ; dosadašnju praksu obrazovanja odgajatelja i učitelja za održivi razvoj te njihove potrebe za budućim obrazovanjem u području obrazovanja za održivi razvoj u Republici Hrvatskoj.
okoliš, održivi razvoj, odgoj, obrazovanje, cjeloživotno učenje, odgojno-obrazovne ustanove, škola, učenici, učitelji
prof.dr.sc. Vinka Uzelac je urednica sva tri sveska (Svezak 1., 2. i 3.) knjige "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj".
engleski
Theoretical-Practical Framework of Lifelong Learning for Sustainable Development
nije evidentirano
environment, sustainble development, education, lifelong learning, educational institutions, school, pupils, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-26-27-54.
objavljeno
Podaci o knjizi
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2008.
978-953-98445-4-5