Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 375092

Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska


Balabanić, Ivan; Mustapić, Marko
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska // Društvena istraživanja, 17 (2008), 4-5; 647-669 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Medijska retorika u predizbornom razdoblju 2007. - Analiza dnevnog tiska
(Media rethoric in the 2007 pre-election period - Analysis of daily newspapers)

Autori
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17 (2008), 4-5; 647-669

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Analiza sadržaja; izborna kampanja; dnevni tisak; politička komunikacija; političke stranke
(Content analysis; election campaign; daily newspapers; political communication; political parties)

Sažetak
Analizom sadržaja šest dnevnih listova u parlamentarnoj izbornoj kampanji 2007. godine pokušale su se utvrditi glavne osobine medijskoga praćenja politike u predizbornom razdoblju i glavne oblike političke retorike u izbornoj kampanji. Pokazalo se da je došlo do vrlo velike medijske bipolarizacije političke scene s naglaskom na HDZ i SDP. Izborna kampanja protekla je bez naglašavanja konkretnih društvenih problema, a glavna tema medijskoga praćenja politike i političke komunikacije bili su upravo sami izbori i stranačke predizborne aktivnosti. U retorici predstavnika političkih stranaka prevladavala je afirmativna retorika, odnosno prilozi s izjavama u kojima su se predstavnici stranaka osvrtali na svoj rad, davali razna obećanja ili su općenito pozitivno govorili o sebi i svojoj stranci. U približno trećini priloga s izjavama političara, stranački su se akteri u negativnom kontekstu osvrtali na druge stranke (isticali njihove nedostatke ili nepovoljno govorili o drugoj stranci općenito). Nuđenje rješenja konkretnih problema gotovo je potpuno izostalo, a najzastupljenije su bile izjave u kojima su političari davali samo općenita obećanja. Takvi rezultati pokazuju da se u aktualnoj političkoj komunikaciji u Hrvatskoj mogu prepoznati trendovi koji su u skladu s teorijama koje govore o "pakiranju politike", stvaranju "političkoga spektakla" i "medijskoj kolonizaciji politike".

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ivana Ferić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus