Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 543706)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi // XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Vulić-Prtorić Anita ; Ćubela Adorić Vera ; Proroković, Ana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2008. str. 80-x

Podaci o odgovornosti

Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka

hrvatski

Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi

Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem budući da se smatralo da djeca nisu sposobna za istinske odnose s drugima pa stoga ni za osjećaj njihova nedostatka, no s vremenom se došlo do spoznaje da je usamljenost, osim što je stvaran problem u životu neke djece, također i prediktor budućih problema u socijalnome funkcioniranju. Na djetetov osjećaj usamljenosti mogu utjecati slabi ili neadekvatni odnosi s vršnjacima ili s roditeljima, kao i neka njegova druga iskustva i doživljaji. Prethodnim istraživanjima dobiveno je da su djeca koja su sigurnije privržena majci tijekom srednjeg djetinjstva rjeđe usamljena te da imaju više recipročnih prijateljstava. Iako odnos s roditeljima i kasnije ostaje vrlo važan, u predadolescentskom razdoblju djeca postaju manje sklona roditeljima pokazivati svoje osobne osjećaje, a to u većoj mjeri čine u odnosima s vršnjacima i prijateljima. Uz primjetno povećavanje važnosti bliskih vršnjačkih odnosa, prihvaćenost od strane vršnjačke skupine i dalje ima bitnu ulogu. Navedene karakteristike socijalnog razvoja dovode do promjena u uzrocima, kao i u dječjem doživljaju vlastite usamljenosti. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih i sedmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Cilj istraživanja jest upoznati se s pojavnošću različitih tipova usamljenosti te s njihovim korelatima. Nastoji se ispitati međusobni odnos emocionalne, socijalne i usamljenosti u odnosu s roditeljima te se također nastoji spoznati uloga privrženosti u svakoj od ovih usamljenosti. Osim toga ispituje se percepcija razloga emocionalno i/ili socijalno usamljene djece za njihovu vlastitu usamljenost. Utvrđene su i spolne te dobne razlike u usamljenosti i ostalim mjerama, kao i u njihovome međusobnome odnosu, a rezultati su komentirani u skladu s teorijskim objašnjenjima i nalazima srodnih istraživanja.

usamljenost; emocionalna usamljenost; socijalna usamljenost; privrženost

nije evidentirano

engleski

Some types and determinants of loneliness in elementary school children

nije evidentirano

loneliness; emotional loneliness; social loneliness; attachment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-x.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova

Vulić-Prtorić Anita ; Ćubela Adorić Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

XVI. Dani psihologije u Zadru

predavanje

28.05.2008-30.05.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija