Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive (CROSBI ID 5706)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Bertoša, Mislava Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive. Zagreb: Srednja Europa, 2008

Podaci o odgovornosti

Bertoša, Mislava

hrvatski

Jamči se za uspjeh kano i za neštetnost. O reklamnome diskursu iz sociosemiološke perspektive

U knjizi se sa semiološkog i sociosemiološkog aspekta analiziraju reklame proizvoda za unutarnju i izvanjsku tjelesnu njegu koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od osamdesetih godina XIX. stoljeća do 1918. godine. U teorijskom i metodologijskom pristupu primijenjene su teze i paradigme talijanskih autora i autorica, i to ona struja talijanske sociosemiologije koja se nadovezuje na „ semiotički projekt“ Algirdasa J. Greimasa i Pariške semiotičke škole i dalje ga razrađuje u svojim okvirima. Njezine su teorijske postavke i analitički instrumentariji izloženi u novijim radovima Vollija, Semprinija, Marronea, Pozzato i Ferrara. Knjiga je strukturirana iz dva velika dijela, jednog teorijskog i jednog analitičkog. Prva su poglavlja sastavljena od pregleda povijesnih i teorijskih činjenica o sociosemiološkoj terminologiji koja se u njemu upotrebljava, općenito o fenomenu oglašivanja i o onodobnim društvenim prilikama u gradu Puli, te funkcioniraju kao uvod u središnji dio knjige, a to je analiza skupljenih reklama. Njezin je model konstruiran oko triju temeljnih razina koje su se pokazale relevantnima za ovaj korpus: tipografske, verbalne i slikovne. Analizirana su tipografska obilježja sastavnica ovih reklama, verbalna obilježja, kojih je analiza bila usmjerene prema ispitivanju iskaznih aspekata, dubinskih narativnih struktura, načina valorizacije reklamiranih proizvoda i inscenacije odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka, te je ispitivana uloga koju su slike – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u njima. Iz rezultata svih triju razina analize promatranih kao cjelina vidljivo je da je reklama u XIX. stoljeću bila ravnopravno uvrštena u protok različitih tipova obavijesti i da je nedvojbeno bila viđena kao relevantan izvor informacija, mjesto širenja novih znanstvenih spoznaja i dostignuća, razmjene iskustava, savjetovanja, te time od samih početaka funkcionirala kao bitan društveni diskurs onoga vremena.

sociosemiotika; reklame; Istra; XIX. stoljeće

nije evidentirano

engleski

It Is Guaranteed for Success as well as for Unnoxiousness. On the Advertising Discourse from the Sociosemiotic Perspective

nije evidentirano

sociosemiotics; advertisments; Istria; 19th century

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Srednja Europa

2008.

978-953-6979-45-5

338

objavljeno

Povezanost rada

Filologija