Vrednovanje maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga (CROSBI ID 351535)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Palić, Mirko
Tomašević-Lišanin, Marija
hrvatski
Vrednovanje maloprodajnih kanala distribucije financijskih usluga
Cilj ovog rada predstavljalo je dobivanje boljeg uvida u elemente, metode i načine pomoću kojih financijske institucije na domaćem tržištu vrednuju kanale za distribuciju maloprodajnih financijskih proizvoda/usluga. Budući da kanali distribucije predstavljaju jedan od četiri temeljna elementa marketinškog miksa, te odluke vezane uz njih često obilježavaju visoke investicije i dugoročno vezivanje, ispravno upravljanje ovim elementom može biti izvor održive konkurentske prednosti. Rad stoga započinje upoznavanjem s teorijskim postavkama marketinških kanala ili kanala distribucije. U nastavku su obrađene financijske institucije koje koriste maloprodajne marketinške kanale. Razmotrene su specifičnosti marketinških kanala za financijske usluge, te implikacije za njihove strategije distribucije. U sklopu navedene teme posebna pažnja usmjerena je na multikanalnost, te preferencije potrošača prema korištenju određenih vrsta kanala. Elementi za ocjenjivanje uspješnosti razmotreni su kroz dvije skupine: financijske i nefinancijske metode za vrednovanje uspješnosti. U okviru rada, također je provedeno empirijsko istraživanje kvalitativne naravi koje je metodom dubinskog intervjua s skupinom poznavatelja – menadžera zaduženih za upravljanje kanalima distribucije ili upravljanje prodajom u financijskim institucijama – omogućilo bolje upoznavanje s problematikom rada u poslovnoj praksi, te provjeru postavljenih hipoteza. U radu je predložen vlastiti model za vrednovanje kanala distribucije koji se temelji na modularnom stvaranju stavki za ocjenu uspješnosti, te prikazu rezultata u obliku kompozitnog indeksa i grafički pomoću polarnih grafikona i matrice za razvoj multikanalnih strategija. Glavni rezultati empirijskog istraživanja prikazani su u zaključnom dijelu rada, dok su najzanimljiviji dubinski intervjui povezani s podacima o financijskoj instituciji u kojoj je vršeno ispitivanje i prezentirani u obliku poslovnih slučajeva.
kanali distribucije; financijske usluge; marketing; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Performance evaluation of retail distribution channels for financial services
nije evidentirano
channels of distribution; financial services; marketing; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
207
16.05.2005.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb