Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 371087

Generiranje i prikaz terena


Filipović, Dario
Generiranje i prikaz terena, 2008., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 371087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Generiranje i prikaz terena
(Generating and rendering 3D terrains)

Autori
Filipović, Dario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
27.02

Godina
2008

Stranica
55

Mentor
Mihajlović, Željka

Neposredni voditelj
Mihajlović, Željka

Ključne riječi
teren; fraktalna generacija; teksturiranje; sjene; miješanje tekstura; ROAM; geometrijsko MIP preslikavanje; C++; OpenGL; prikazivanje
(terrain; fractal terrain generation; texturing; shadows; texture blending; ROAM; Geometrical MipMapping; C++; OpenGL; rendering)

Sažetak
U ovom radu pokušano je obuhvatiti nekoliko načina generiranja i prikazivanja 3D terena. Od metoda generiranja visinskih mapa dojam najveće uporabivosti pokazala je fraktalna metoda generiranja terena zbog jednostavnosti, brzine i rezultata. Teksturiranje velikih terena je problematično zbog količine podataka potrebnih za dobivanje detalja na terenu. Obično se koristi više manjih tekstura koje služe kao predlošci za miješanje u jednu teksturu za vrijeme izvođenja programa (miješanje tekstura) ili prije pokretanja programa (proceduralno generiranje tekstura). Sjene terenu daju dubinu i jako često se simuliraju lijepljenjem unaprijed izračunate mape sjene na teren. Volumne sjene se izbjegavaju kod prikazivanja terena. Postoji mnogo ideja na koji način prikazati visinsku mapu u obliku 3D terena pomoću zadovoljavajuće razine detalja. Izdvojio bih ROAM i geometrijsko MIP preslikavanje kao dvije svojevrsne krajnosti u pristupima problemu. ROAM dinamički određuje razinu detalja potrebnu na određenom prostoru, dok se geometrijski MIP isječci mogu stvoriti unaprijed s manje proračuna, ali i lošijom distribucijom vrhova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Računarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
036-0000000-2029 - Adaptivno upravljanje scenarijima u VR terapiji PTSP-a (Ćosić, Krešimir, MZOS ) ( POIROT)
036-0362980-1921 - Računalne okoline za sveprisutne raspodijeljene sustave (Srbljić, Siniša, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Mihajlović (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Filipović, Dario
Generiranje i prikaz terena, 2008., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska
Filipović, D. (2008) 'Generiranje i prikaz terena', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Filipovi\'{c}, Dario}, year = {2008}, pages = {55}, keywords = {teren, fraktalna generacija, teksturiranje, sjene, mije\v{s}anje tekstura, ROAM, geometrijsko MIP preslikavanje, C++, OpenGL, prikazivanje}, title = {Generiranje i prikaz terena}, keyword = {teren, fraktalna generacija, teksturiranje, sjene, mije\v{s}anje tekstura, ROAM, geometrijsko MIP preslikavanje, C++, OpenGL, prikazivanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Filipovi\'{c}, Dario}, year = {2008}, pages = {55}, keywords = {terrain, fractal terrain generation, texturing, shadows, texture blending, ROAM, Geometrical MipMapping, C++, OpenGL, rendering}, title = {Generating and rendering 3D terrains}, keyword = {terrain, fractal terrain generation, texturing, shadows, texture blending, ROAM, Geometrical MipMapping, C++, OpenGL, rendering}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font