Generiranje i prikaz terena (CROSBI ID 351456)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Filipović, Dario
Mihajlović, Željka
Mihajlović, Željka
hrvatski
Generiranje i prikaz terena
U ovom radu pokušano je obuhvatiti nekoliko načina generiranja i prikazivanja 3D terena. Od metoda generiranja visinskih mapa dojam najveće uporabivosti pokazala je fraktalna metoda generiranja terena zbog jednostavnosti, brzine i rezultata. Teksturiranje velikih terena je problematično zbog količine podataka potrebnih za dobivanje detalja na terenu. Obično se koristi više manjih tekstura koje služe kao predlošci za miješanje u jednu teksturu za vrijeme izvođenja programa (miješanje tekstura) ili prije pokretanja programa (proceduralno generiranje tekstura). Sjene terenu daju dubinu i jako često se simuliraju lijepljenjem unaprijed izračunate mape sjene na teren. Volumne sjene se izbjegavaju kod prikazivanja terena. Postoji mnogo ideja na koji način prikazati visinsku mapu u obliku 3D terena pomoću zadovoljavajuće razine detalja. Izdvojio bih ROAM i geometrijsko MIP preslikavanje kao dvije svojevrsne krajnosti u pristupima problemu. ROAM dinamički određuje razinu detalja potrebnu na određenom prostoru, dok se geometrijski MIP isječci mogu stvoriti unaprijed s manje proračuna, ali i lošijom distribucijom vrhova.
teren; fraktalna generacija; teksturiranje; sjene; miješanje tekstura; ROAM; geometrijsko MIP preslikavanje; C++; OpenGL; prikazivanje
nije evidentirano
engleski
Generating and rendering 3D terrains
nije evidentirano
terrain; fractal terrain generation; texturing; shadows; texture blending; ROAM; Geometrical MipMapping; C++; OpenGL; rendering
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
27.02.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb, Hrvatska