Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva (CROSBI ID 145330)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pauković, Davor
hrvatski
Predizborna kampanja u Hrvatskoj 1990. u svjetlu hrvatskog i srpskog novinstva
U ovom radu autor je pokušao prikazati osnovne elemente argumentacijskih strategija hrvatskog i srpskog novinskog diskursa kroz kontekst predizborne kampanje u Hrvatskoj. Iako je sama kampanja trajala kratko, događaji koji su joj prethodili uvelike su utjecali na oblikovanje hrvatskog i srpskog novinskog diskursa. U kontekstu krize federacije i narušenih međunacionalnih odnosa predizborna kampanja poslužila je za dodatno poticanje diskursa mržnje. Hrvatske novine korištene u analizi su Vjesnik, Večernji list, Danas i Start, a od srpskih korištene su Politika, Duga, NIN i Intervju. Prvi dio rada bavi se liberalizacijom i otvaranjem tranzicijskog procesa kroz prihvaćanje stranačkog pluralizma i zatim osnivanja političkih stranaka. Nakon toga prikazana su opća obilježja predizborne kampanje kao i osnovne sastavnice hrvatskog i srpskog novinskog diskursa u odnosu na kampanju i izbore. U nastavku su napravljene dvije analize slučaja: Skup na Petrovoj gori 4. ožujka 1990. kojeg je hrvatsko novinstvo povezalo sa širenjem „ antibirokratske revolucije“ , dok ga je srpsko prikazalo kao odgovor na jačanje hrvatskog nacionalizma ; i „ atentat“ na predsjednika HDZ-a Franju Tuđmana 18. ožujka 1990., u hrvatskom novinstvu interpretiranog kao napad na demokratski proces, a u srpskom kao insceniran i očekivan odgovor isprovociranog srpskog stanovništva.
predizborna kampanja; izbori u Hrvatskoj 1990.; hrvatski novinski diskurs; srpski novinski diskurs
nije evidentirano
engleski
The Election Campaign of 1990 in Croatia in the light of Croatian and Serbian Journalism
nije evidentirano
Election campaign; Croatian election of 1990; Croatian journalistic discourse; Serbian journalistic discourse
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Politologija, Povijest