Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 369448

Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu


Ajduković, Marina; Kregar Orešković, Klaudija; Sladović Franz, Branka
Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu // Kvalitativni pristup u društvenim znanostima / Koller Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija (ur.).
Zagreb: Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet, 2008. str. 119-150


Naslov
Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu
(Possibilities and challenges of qualitative approach in research of child care)

Autori
Ajduković, Marina ; Kregar Orešković, Klaudija ; Sladović Franz, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Kvalitativni pristup u društvenim znanostima

Urednik/ci
Koller Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija

Izdavač
Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet

Grad
Zagreb

Godina
2008

Raspon stranica
119-150

ISBN
978- 953-6418-60-2

Ključne riječi
kvalitativni pristup, istraživanja, skrb za djecu
(qualitative approach, research, child care)

Sažetak
Rasprave o upotrebi kvantitativnih ili kvalitativnih pristupa u istraživanjima općenito, pa tako i u istraživanjima o skrbi za djecu, u stranoj istraživačkoj praksi uglavnom su potaknute sve češćom provedbom kvalitativnih istraživanja i potrebom da se opravda njihovo značenje i dometi u kontekstu zahtjeva znanosti. Kako su na našim prostorima kvalitativna istraživanja vrlo rijetka tako su sukladno tome i metodološke rasprave o znanstvenim dostignućima, prednostima i nedostacima kvalitativnog tek u začetku. Čak i kad se kvalitativna istraživanja provode, u završnim izvještajima u pravilu nedostaje adekvatan prikaz postupaka obrade, čime se iznova potiču zamjerke o nedovoljnoj znanstvenoj utemeljenosti kvalitativne metodologije spram uvriježenog kvantitativnog pristupa. Stoga je nakana ovog rada prikazati i analizirati iskustva koja je tijekom proteklih godina prikupio Studijski centar socijalnog rada u području kvalitativnih istraživanja skrbi za djecu, a u okviru šireg znanstveno istraživačkog projekta „ Mogućnosti unapređenja skrbi za djecu smještenu u dječjim domovima i udomiteljskim obiteljima&raquo ; . Riječ je o istraživanjima u kojima su se koristile fokus grupe, individualni i grupni intervjui sa stručnjacima na teme izdvajanja djece iz obitelji i odabira izvanobiteljskog smještaja, intervjui i fokus grupe s djecom u dječjim domovima i domovima obiteljskog tipa te analiza dokumentacije. U provedenim kvalitativnim istraživanjima skrbi za djecu čiji su sudionici bili odrasli pokazalo se da su specifične metode prikupljanja podataka opravdale ciljeve s kojima su nastale i da su omogućile dubinske nalaze do kojih ne bi bilo moguće doći primjenom kvantitativne metodologije. Tako se npr. pokazalo da je metoda fokus grupe vrlo pogodna za evaluacijska istraživanja u području skrbi o djeci budući se mnogi ključni aspekti te djelatnosti ne mogu cjelovito obuhvatiti drugim metodama prikupljanja podataka zbog: a) specifičnosti svakog pojedinog korisnika/obitelji, b) važnosti odnosa između socijalnog radnika i korisnika za uspješnost procesa planiranih promjena i c) dalekosežnosti posljedica intervencija socijalne skrbi, posebno u području zaštite djece. S druge strane, provedena kvalitativna istraživanja skrbi za djecu čiji su sudionici bila djeca ukazala su na dodatne mogućnosti, ali i izazove i prepreke u provođenju istih. Tako je npr. iz intervjua vidljivo da starija djeca imaju izraženiju sposobnost artikuliranja i opisivanja svojih iskustava i doživljaja, te da strukturirani intervju (koji se vrlo često koristi u istraživanjima s odraslima) nije posve prikladna metoda istraživanja u kojem sudjeluju djeca, a da je neformalni razgovor prikladnija, prirodnija i učinkovitija metoda istraživanja. Najvećim izazovom u provođenju fokus grupa s djecom u javnoj skrbi pokazalo se stvaranje odnosa povjerenja, poticanje i facilitiranje grupe na način da se čuje mišljenje svakog djeteta. a u svjetlu autentične participacije korisnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Marina Ajduković, )

Ustanove
Pravni fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Ajduković, Marina; Kregar Orešković, Klaudija; Sladović Franz, Branka
Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu // Kvalitativni pristup u društvenim znanostima / Koller Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija (ur.).
Zagreb: Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet, 2008. str. 119-150
Ajduković, M., Kregar Orešković, K. & Sladović Franz, B. (2008) Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu. U: Koller Trbović, N. & Žižak, A. (ur.) Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. Zagreb, Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet, str. 119-150.
@inbook{inbook, year = {2008}, pages = {119-150}, keywords = {qualitative approach, research, child care}, isbn = {978- 953-6418-60-2}, title = {Possibilities and challenges of qualitative approach in research of child care}, keyword = {qualitative approach, research, child care}, publisher = {Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet}, publisherplace = {Zagreb} }