Marketing strategije u funkciji konkurentnih prednosti hrvatskog turizma na europskom tržištu (CROSBI ID 351152)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Stipanović, Christian
Grbac, Bruno
hrvatski
Marketing strategije u funkciji konkurentnih prednosti hrvatskog turizma na europskom tržištu
Turizam doživljava sve veću ekspanziju razvitka. Oštra konkurentska borba na turističkom tržištu i razvitak turističkih potreba potencira kvalitativne trendove u turizmu. Dolazi do drastičnih promjena u ponašanju turista, turističkoj politici i upravljanju turizmom. Sve zemlje kvalitativno unaprjeđuju ponudu, afirmiraju selektivne oblike turizma u cilju zadovoljavanja sve zahtjevnijih turističkih potreba. Na turističkom tržištu nema mirovanja jer stagnacija znači trajnu marginalizaciju. Hrvatska se u razvojnoj politici mora odmaknuti od modela masovnog turizma namijenjenog pasivnom odmoru. Ne može se više temeljiti turistički razvitak na tradicionalnom proizvodu « ; sunce i more» ; te prirodne ljepote nisu više jedini motivator dolazaka turista. Prirodnu resursnu osnovu potrebno je inoviranjem razvojne politike i marketing strategije pretvoriti u konkurentske prednosti temeljene na inovacijama (brzini) u cilju multipliciranja profita (dinamički model konkurentnosti). Prevladavanje naslijeđenih slabosti turističke ponude ostvarivo je inoviranjem marketing strategije i jačanjem po toj osnovi konkurentske prednosti hrvatskog turizma uvažavajući sustav novih tržišnih vrijednosti. Osnove prosperiteta turizma su: unaprjeđivanje kvalitete, obogaćivanje i diversificiranje ponude, stvaranje povoljnog value for money i kreiranje prepoznatljivog image a. Za uspješnu implementaciju razvojne politike i marketing strategije temeljene na intelektualnom kapitalu i informacijama presudno je izvršiti pretvorbu i privatizaciju, provesti informatizaciju, standardizaciju kao i permanentno obrazovanje i autorizaciju kadrova. Osnova razvitka je napuštanje recidiva bivšeg društva i okretanje prema tržišnoj orijentaciji i tendencijama suvremenog turizma. U tranzicijskom procesu napušta se stari način razmišljanja i prihvaćaju nove ideje u poslovanju i kreiranju nove ponude.
hrvatski turizam; konkurentnost; ponuda; marketing strategija; novi sustav vrijednosti
nije evidentirano
engleski
Marketing strategies in the function of competitive values of Croatian tourism on European market
nije evidentirano
croatian tourism; supply competition; marketing strategy; new system of values
nije evidentirano
Podaci o izdanju
215
15.12.1998.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka