Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti (CROSBI ID 541941)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Zgrabljić Rotar, Nada
hrvatski
Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti
Pod utjecajem razvoja masovnih medija i tehnoloških promjena u masovnoj komunikaciji od 70-ih godina prošlog stoljeća, na teoriji i metodama komunikacijskih znanosti, UNESCO je potaknuo razvoj koncepta odgoja za medije, odnosno medijske pismenosti. Medijska pismenost osposobljava ljude za kritičko razumijevanje i korištenje medija. Polazi od teze da su komunikacijska tehnologija i komunikacijska praksa temelj osobnog i društvenog razvitka, a razumijevanje medija i medijskih navika važan čimbenik stvaranja osobnog identiteta i društvene socijalizacije. Mediji nisu ni dobri ni loši, mogu dati velik doprinos kulturnom napretku i znanju ali, isto tako, mogu biti izvor frustracija i strahova u vremenu njihove industrijalizacije i komercijalizacije što znači da se i mediji, pa i novinarstvo, ravnaju po tržišnim zakonima. Zbog toga međunarodna zajednica nastoji regulirati neka pravila u ponašanju medija prema djeci, omogućiti protok informacija o istraživanjima medija i medijskih utjecaja, te uspostaviti neke standarde o potrebnom obrazovanju za medije. Na putu do suvremenog školovanja Hrvatska pokušava slijediti pozitivne standarde i uključiti ih u nacionalnu strategiju. Kad je riječ o konceptu medijske pismenosti, Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) daje mogućnost da se promijeni dosadašnja praksa učenja o medijima koja je medije pratila i poučavala samo u okviru njihove kulturne funkcije u društvu. U tu svrhu bilo bi potrebno posuvremeniti pristup tako što bi se nastavnicima omogućilo kontinuirano obrazovanje iz toga složenog i osjetljivog područja.
medijska pismenost; medijski odgoj; medijski sadržaji; medijsko nasilje; reklame; UNESCO; Hrvatska; HNOS; medijsko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The Contemporary Concept of Media Literacy as Part of Communications Sciences
nije evidentirano
media literacy; media education; media contents; media violence; advertisments; UNESCO; HNOS; media education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-85.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komunikacijske znanosti. Znanstvene grane i nazivlja.
Mataušić, Juraj Mirko
Zagreb: Marko Pranjić
987-953-6682-75-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096