Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti (CROSBI ID 541941)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Zgrabljić Rotar, Nada Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti // Komunikacijske znanosti. Znanstvene grane i nazivlja. / Mataušić, Juraj Mirko (ur.). Zagreb: Marko Pranjić, 2007. str. 72-85

Podaci o odgovornosti

Zgrabljić Rotar, Nada

hrvatski

Suvremeni koncept medijske pismenosti kao dio komunikacijskih znanosti

Pod utjecajem razvoja masovnih medija i tehnoloških promjena u masovnoj komunikaciji od 70-ih godina prošlog stoljeća, na teoriji i metodama komunikacijskih znanosti, UNESCO je potaknuo razvoj koncepta odgoja za medije, odnosno medijske pismenosti. Medijska pismenost osposobljava ljude za kritičko razumijevanje i korištenje medija. Polazi od teze da su komunikacijska tehnologija i komunikacijska praksa temelj osobnog i društvenog razvitka, a razumijevanje medija i medijskih navika važan čimbenik stvaranja osobnog identiteta i društvene socijalizacije. Mediji nisu ni dobri ni loši, mogu dati velik doprinos kulturnom napretku i znanju ali, isto tako, mogu biti izvor frustracija i strahova u vremenu njihove industrijalizacije i komercijalizacije što znači da se i mediji, pa i novinarstvo, ravnaju po tržišnim zakonima. Zbog toga međunarodna zajednica nastoji regulirati neka pravila u ponašanju medija prema djeci, omogućiti protok informacija o istraživanjima medija i medijskih utjecaja, te uspostaviti neke standarde o potrebnom obrazovanju za medije. Na putu do suvremenog školovanja Hrvatska pokušava slijediti pozitivne standarde i uključiti ih u nacionalnu strategiju. Kad je riječ o konceptu medijske pismenosti, Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) daje mogućnost da se promijeni dosadašnja praksa učenja o medijima koja je medije pratila i poučavala samo u okviru njihove kulturne funkcije u društvu. U tu svrhu bilo bi potrebno posuvremeniti pristup tako što bi se nastavnicima omogućilo kontinuirano obrazovanje iz toga složenog i osjetljivog područja.

medijska pismenost; medijski odgoj; medijski sadržaji; medijsko nasilje; reklame; UNESCO; Hrvatska; HNOS; medijsko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The Contemporary Concept of Media Literacy as Part of Communications Sciences

nije evidentirano

media literacy; media education; media contents; media violence; advertisments; UNESCO; HNOS; media education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-85.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Komunikacijske znanosti. Znanstvene grane i nazivlja.

Mataušić, Juraj Mirko

Zagreb: Marko Pranjić

987-953-6682-75-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti