Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorija i aplikacija repova čekanja (CROSBI ID 351017)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Dukić, Gordana Teorija i aplikacija repova čekanja / Barković, Dražen (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 1998

Podaci o odgovornosti

Dukić, Gordana

Barković, Dražen

hrvatski

Teorija i aplikacija repova čekanja

Česte su situacije u kojima se pojavljuje čekanje. Vrlo važnu ulogu u njihovom prevladavanju ima modelski pristup, koji zahtjeva sagledavanje različitih aspekata problematike čekanja. Stoga su u magistarskom radu, nakon pozicioniranja teorije repova čekanja u okviru operacijskog managementa, objašnjeni osnovni elementi sustava repova čekanja. U nastavku su navedene temeljne značajke modela repova čekanja s naglaskom na Poissonovu distribuciju dolazaka klijenata i eksponencijalnu distribuciju usluživanja. Posebnu kategoriju predstavljaju nepoissonovi modeli repova čekanja. Osim prema tim obilježjima, sustavi repova čekanja također se klasificiraju prema broju repova i servera, prioritetima u usluživanju, broju faza usluživanja te mogućem broju klijenata u izvoru i u sustavu. U radu je formulirano 18 modela repova čekanja, koji su razvrstani prema navedenim kriterijima. Mogućnosti korištenja simulacijskih modela u rješavanju problema čekanja analizirane su u posebnom poglavlju. Svi prezentirani modeli su ilustrirani odgovarajućim primjerom. Osim njih, u radu je kroz proučavanje ponašanja pružatelja usluga i psihologije čekanja razmotren i ljudski čimbenik. Na taj je način zaokružena analiza problematike čekanja.

operacijski management; sustav repova; distribucija dolazaka i usluživanja; modeli repova čekanja; odlučivanje; simulacije

nije evidentirano

engleski

Theory and Application of Queuing Models

nije evidentirano

operations management; queuing system; arrival and service distribution; queuing models; decision making; simulations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154

15.12.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

nije evidentirano