Učeničke pretkoncepcije o elektricitetu (CROSBI ID 350961)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Štefančić, Tomislav
Radolić, Vanja
hrvatski
Učeničke pretkoncepcije o elektricitetu
Edukacijska istraživanja u fizici pokazuju da učenici nedovoljno razumiju temeljne pojmove iz elektrostatike i električnih struja, a osnovni razlog je postojanje učeničkih pogrešnih intuitivnih ideja – pretkoncepcija. Detaljno su opisane najčešće učeničke pretkoncepcije navedene u literaturi o osnovnim fizikalnim veličinama: količini naboja, naponu, jakosti struje, električnom otporu te o osnovnim relacijama među njima opisanim Coulombovim i Ohmovim zakonom. Navedeni su i neki interaktivni nastavni sustavi, tehnike i metode koje učiteljima pomažu kako u identifikaciji navedenih pretkoncepcija tako i u njihovoj konceptualnoj promjeni. Prikazana je i detaljno opisana posebno osmišljena anketa za učenike osnovnih škola koja je razvijena s ciljem identifikacije opisanih pretkoncepcija. Rezultati ankete pokazuju postojanje istih pretkoncepcija kod učenika sedmih i osmih razreda, a najzastupljenije su: linearno kauzalno povezivanje baterija i žarulja, „ trošenje“ struje, tzv. lokalno i sekvencijalno rezoniranje te koncept napona i otpora.
anketa ; elektricitet ; pretkoncepcije
nije evidentirano
engleski
Misconceptions about electricity
nije evidentirano
electricity ; misconceptions ; questionnaire
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
12.07.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku
Osijek