Učeničke pretkoncepcije o sili (CROSBI ID 350960)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Humski, Želimir
Radolić, Vanja
hrvatski
Učeničke pretkoncepcije o sili
Edukacijska istraživanja u fizici pokazuju da učenici slabo i površno razumiju temeljne pojmove iz mehanike, kao najvažnije grane fizike, a osnovni razlog je postojanje učeničkih pogrešnih intuitivnih ideja – pretkoncepcija. Detaljno su opisane one pretkoncepcije koje imaju ishodište u pojedinim pogrešnim konceptima gibanja i sile kroz povijest: aristotelovske i impetus tip pretkoncepcije. Opisani su i testovi za njihovu identifikaciju s naročitim naglaskom na FCI test, a posebno su prokomentirani rezultati dobiveni testiranjem studenata I. godine preddiplomskog studija fizike koji su pokazali da je tek oko 10% njih na pragu njutnovskog razumijevanja fizikalnih pojava. Prikazana je i posebno osmišljena anketa za učenike osnovnih škola koja je razvijena s ciljem utvrđivanja postojanja pretkoncepcija o sili. Rezultati ankete pokazuju postojanje istih pretkoncepcija kod učenika sedmih i osmih razreda, a najzastupljenije pretkoncepcije su: stalna sila uzrokuje gibanje stalnom brzinom, svako gibanje ima svoj uzrok i mora biti održavano silom u smjeru gibanja i ako nema gibanja nema ni sile.
anketa ; FCI test ; mehanika ; pretkoncepcije ; sila
nije evidentirano
engleski
Student`s misconceptions about force
nije evidentirano
FCI test ; force ; mechanics ; misconceptions ; questionnaire
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
03.04.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku
Osijek