Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima (CROSBI ID 540574)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nadrljanski, Mila ; Tomašević, Marko ; Nadrljanski, Đorđe Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima // Society and Technology 2008. Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008

Podaci o odgovornosti

Nadrljanski, Mila ; Tomašević, Marko ; Nadrljanski, Đorđe

hrvatski

Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima

Pod pojmom obrazovni softver podrazumijevaju se, kako gotovi računalni programi koji se mogu koristiti u okviru sadržaja nastave, tako i programi koji pomažu i usmjeravaju individualnu fazu učenja. Obrazovni softver sadrži različite nastavne programe namijenjene određenim korisnicima. Jednu vrstu obrazovnog softvera čine inteligentni tutorski sustavi – softveri umjetne inteligencije (UI). Prema definiciji jedne od hipoteza umjetne inteligencije, navodi se: „ Mogući su strojevi koji djeluju kao da su inteligentni – inteligentni strojevi“ . Jasno je da odgovor na pitanje je li UI moguća ovisi o tomu kako je definiramo. S inženjerskog stajališta, pitanje inteligentnih strojeva zapravo je optimizacijski problem izbora najboljeg softverskog agenta za zadanu arhitekturu. U tom smislu, područje rasuđivanja vrlo je važno za razvoj Ul-based obrazovnog softvera. Istraživačko područje u ovom području, obuhvaća raznovrsnost tema. Case-based rasuđivanje (CBR) privlači veliku pažnju unutar Ul u obrazovnom softveru. CBR je analogna metoda rasuđivanja, koja osigurava dvije metodologije: rješavanje problema i spoznajni model čovjeka. CBR predstavlja rasuđivanje iz iskustva ili "starih slučajeva" u rješavanju problema, analiziranju rješenja i objašnjenju anomalnih situacija. U skladu s navedenim, to je mnogo više od zaključaka koje bi dobili psiholozi, promatranjem prirodnog načina rješavanja problema. Stručnjaci su skloni korištenju CBR metodologije za donošenje odluka, u dinamički promjenljivim situacijama, kao i u drugim situacijama u kojima je mnogo nepoznanica i gdje rješenja nisu jasna. CBR predstavlja osnove nove tehnologije izgradnje inteligentnog CBR sustava za nastavu i učenje, koji značajnije može pomoći u poboljšanju obrazovanja. Ti sustavi pomažu studentima u analizi i ispravku njihovih rješenja. Student ubaci opis područja situacije i njegovo (njezino) rješenje, te sustav može pokazati slučajeve sa sličnim rješenjima i prikazati njihov rezultat studentu. Također, pokušava analizirati rezultate da bi odgovorio zašto je predloženi način rješavanja uspješan, a, s druge strane, zašto nije. U radu je predstavljen osnovni programski CBR koncept i metodologija. Rad prezentira osnovni pregled CBR procesa i izvora znanja i pokriva istraživačka pitanja, uključujući: predstavljanje slučajeva, označavanje, skladištenje, povrat i prilagođavanje. Posebno ističemo uzorke uspješnih promjena i naglašavamo korist CBR-osnovnog sustava učenja, kako za studente tako i za nastavnike.

Inteligentni tutorski sistemi; obrazovni softver; Case-based rasuđivanje (CBR); softveri umjetne inteligencije (UI)

nije evidentirano

engleski

Educational software- intelligent tutorial systems: approach to case based reasoning

nije evidentirano

intelligent tutorial systems; artificial intelligence software; case based reasoning; problems solving and human cognitive model

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Society and Technology 2008

Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom

978-953-6226-18-4

Podaci o skupu

Society and Technology 2008

predavanje

26.06.2008-28.06.2008

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti