Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja (CROSBI ID 143811)

Prilog u časopisu | stručni rad

Hrvatić, Neven Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja // Lađa (Zagreb), 2. (2008), 9-17

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

hrvatski

Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja

Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa istiću važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u društvu. Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja. Obrazovanju učitelja prilazi se kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajnom procesu u kojem će pojedini sadržaji i pristupi biti različito dimenzionirani. Stjecanje nastavne kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja učitelja tijekom svih faza profesionalne karijere. Kada govorimo o kompetencijama vjeroučitelja, važno je odrediti koje su od njih temeljne budući da mogu varirati od vrlo širokih i općenitih do usko specifičnih i stručnih. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja počinje jačanjem procesa temeljnog obrazovanja vjeroučitelja i sastoji se od komplementarnih komponenata: inicijalnog (preddiplomskog/diplomskog) obrazovanja vjeroučitelja, uvođenja u posao, obrazovanja vjeroučitelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. U multikulturalnom okružju vjeroučitelj nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Nova uloga vjeroučitelja jest i osposobiti učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Novi pristup interkulturalnom odgoju i obrazovanju polazi od pretpostavke razvijanja odnosa - sudjelovanja i uključivanja, kako bi učenici naučili živjeti zajedno. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija. Pojam "interkulturalnoga" podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Profil vjeroučitelja koji želimo obrazovati ne smije biti isključivo i usko profesionalno kompetentan, koji će voditi računa jedino o zahtjevima tržišta. Njegova kompetencija ne leži isključivo u znanju, već posebno u sposobnostima gledanja, čitanja, analiziranja i interpretiranja situacija i događaja u okolini. Kvalitetno pedagoško, didaktičko-metodičko i stručno obrazovanje omogućit će mu što bolju fleksibilnost, kreativnost, ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama. Promijenjena uloga vjeroučitelja u suvremenoj školi, iz motrišta interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive, u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika, prema formiranju dinamične, stvaralačke, socijalne i humane školske zajednice.

škola; vjeroučitelj; pedagoška kompetencija vjeroučitelja; osiguravanje kvalitete nastave vjeronauka

nije evidentirano

engleski

Pedagogical competences of religion teachers

nije evidentirano

school; religion teacher; religion teachers pedagogical competence; religious teaching quality assurance

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2.

2008.

9-17

objavljeno

1846-2057

Povezanost rada

Pedagogija