Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943. (CROSBI ID 350704)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Duraković Lada Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943. / Maticka, Marijan (mentor); Stanislav Tuksar (neposredni voditelj). Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2002

Podaci o odgovornosti

Duraković Lada

Maticka, Marijan

Stanislav Tuksar

hrvatski

Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.

Za vrijeme fašističke dikatature u Puli je provedena sveobuhvatna reorganizacija glazbenog života: uobičajene su poslove impresarija i organizatora koncerata postupno preuzela potporna društva, ni jedan glazbenik nije smio nastupati ako nije za to dobio dozvolu od fašističkog sindikata glazbenika, u gradu nije smjela djelovati ni jedna neovisna glazbena amaterska udruga, za organizaciju sezona u Areni osnovano je posebno poduzeće koje je dobivalo subvencije od za to nadležnih korporacija, unatoč pomanjkanju sredstava i kadrova u gradu su, u skladu s naredbama fašističke središnjice, povremeno djelovali orkestri i komorni sastavi a u školske je programe uvedena nastava glazbe te praksa koncertiranja, kako bi se afirmirao instrumentalni repertoar. S druge strane, unatoč direktivama i preporukama, režimu nije uspjelo iskorijeniti modu slušanja i izvođenja tzv. “ zabavne” glazbe, niti u potpunosti sprovesti poštivanje naredbe da na svakom koncertu trećina repertoara bude sastavljena od djela talijanskih autora. Usprkos svim naporima vladajuće oligarhije, ne možemo govoriti o tome da je fašističkom režimu uspjelo “ izumiti” neku svoju glazbu prepoznatljivih skladateljsko-tehničkih konotacija, kao što im je to primjerice uspjelo s arhitekturom. Bilo bi nepošteno međutim, tvrditi da upliv politike u glazbena zbivanja Puli nije donio ništa dobrog. Brojni umjetnici svjetskoga glasa, bez posredovanja fašističkih čelnika, teško da bi gostovali u tom malom provincijskom središtu. Djelatnost domicilnih glazbenika pak, bila je u punoj većoj mjeri glas političkog diktata i potreba za pukim preživljavanjem osiromašenih pulskih svirača i pjevača negoli unutarnji poriv za iskazivanjem umjetničkih dostignuća

Pula; glazba; fašizam

nije evidentirano

engleski

Music life in Pula/Pola during the period of the fascist dictatorship 1926 -1943

nije evidentirano

Pula; music; fascist regime

nije evidentirano

Podaci o izdanju

218

14.03.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti