Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 358046

Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1


Lay, Vladimir; Puđak, Jelena
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 // CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008. str. 95-105


Naslov
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1
(The Sociological Dimensions of Education for Sustainable Development - Issue 1)

Autori
Lay, Vladimir ; Puđak, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ

Urednik/ci
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija

Izdavač
Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2008

Raspon stranica
95-105

ISBN
978-953-98445-4-5

Ključne riječi
održivi razvoj, obrazovanje, sociologija, vrijednosti, institucije
(sustainable development, education, sociology, values, institutions)

Sažetak
Proces održivog razvoja je inherentno proces odgajanja vrijednosti kojima možemo, ako smo tako odabrali, razvijati ljudske sposobnosti i institucionalne i druge kapacitete da bismo živjeli na održiviji način. Prikazujemo u osnovnim crtama neke procese u globalnom planetarnom sustavu (globalno zagrijavanje, nestanak vrsta, neravnoteže između okoliša i rasta) koje obrazovanju o održivosti već danas daju status hitne potrebe. Inzistiramo na razlikovanju odgoja i obrazovanja: bez adekvatne "aksiološke pripreme" nema dosezanja adekvatnog obrazovanja za održivi razvoj. U radu razvijamo prijedlog općeg dijela sadržaja kurikuluma (deset osnovnih tema) odgoja i obrazovanja za održivi razvoj.Socijalni modusi procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj su institucionalni i vaninstitucionalni, a glavni socijalni akteri - postojeći i virtualni korisnici (educirani) akteri te edukatori. Nudimo detaljnu tipologiju ovih aktera i sliku podjela rada među njima. Poanta rada je tome da razvoj cjeloživotnog obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj traži nove programe, nove institucije i nove aktere koji će proizvoditi nove vrjednosti i znanja. Odgovore na izazove pred koje nas stavljaju oblici aktualnog neodrživog razvoja neće biti moguće stvarati bez toga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Rad je prezentiran na uvodnoj plenarnnoj sjednici na znanstveno - stručnom skupu pod naslovom "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj" , Plitvice 21-23. svibnja 2008 godine.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Dražen Šimleša, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimir Lay (autor)

Avatar Url Jelena Puđak (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Lay, Vladimir; Puđak, Jelena
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 // CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008. str. 95-105
Lay, V. & Puđak, J. (2008) Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1. U: Uzelac, V. & Vujičić, L. (ur.) CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ. Rijeka, Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, str. 95-105.
@inbook{inbook, year = {2008}, pages = {95-105}, keywords = {sustainable development, education, sociology, values, institutions}, isbn = {978-953-98445-4-5}, title = {The Sociological Dimensions of Education for Sustainable Development - Issue 1}, keyword = {sustainable development, education, sociology, values, institutions}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Rijeci, U\v{c}iteljski fakultet u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }