Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu (CROSBI ID 539476)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Previšić, Vlatko Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 55-65

Podaci o odgovornosti

Previšić, Vlatko

hrvatski

Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu

Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i ludilu' lakše i bolje snađu. Slično je i s 'održivim razvojem', kojem se uglavnom pridaje ekologijsko i političko značenje, još od njegova predstavljanja kao koncepta UN-ove konferencije o okolišu iz Rio de Janeira 1992. godine. Gotovo ništa drugačije nije niti s kurikulumom u pedagogiji. I o njemu se godinama piše i raspravlja, a nedovoljno čini na njegovoj stvarnoj implementaciji u nacionalni odgojno-obrazovni i školski sustav. U našu politiku obrazovanja kurikulum ulazi gotovo zaobilaznim putem, ali ipak je tu. Može se kazati da on za nas više nije nepoznanica ; dapače imamo Nacionalnu strategiju kurikulumskih promjena u Hrvatskoj, koja omogućava da se u njegove okvire ugrađuju različiti odgojni, obrazovni i socijalizaijski sadržaji te nova nastavna tehnologija. Kako dovesti u pedagošku vezu: (a) globalizaciju koja se, hjeli mi nehtjeli, jednostavno događa ; (b) održivost kao proces te (c) razvoj kao poželjnost tih mijena i događanja, prema (d) kurikulumskoj praksi odgoja i obrazovanja u našim školama. Imamo li pritom hrabrosti za realnost i promjene?

globalizacija; održivi razvoj; kurikulum; škola; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Global Dimensions of Sustainable Development in National School Curriculum

nije evidentirano

globalisation; sustainable development; curriculum; school; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-65.

2008.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Cjeloživotno učenje za održivi razvoj

Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-98445-5-2

Podaci o skupu

Cjeloživotno učenje za održivi razvoj 2008.

pozvano predavanje

21.05.2008-23.05.2008

NP Plitvička jezera, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija