Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu (CROSBI ID 539476)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Previšić, Vlatko
hrvatski
Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu
Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i ludilu' lakše i bolje snađu. Slično je i s 'održivim razvojem', kojem se uglavnom pridaje ekologijsko i političko značenje, još od njegova predstavljanja kao koncepta UN-ove konferencije o okolišu iz Rio de Janeira 1992. godine. Gotovo ništa drugačije nije niti s kurikulumom u pedagogiji. I o njemu se godinama piše i raspravlja, a nedovoljno čini na njegovoj stvarnoj implementaciji u nacionalni odgojno-obrazovni i školski sustav. U našu politiku obrazovanja kurikulum ulazi gotovo zaobilaznim putem, ali ipak je tu. Može se kazati da on za nas više nije nepoznanica ; dapače imamo Nacionalnu strategiju kurikulumskih promjena u Hrvatskoj, koja omogućava da se u njegove okvire ugrađuju različiti odgojni, obrazovni i socijalizaijski sadržaji te nova nastavna tehnologija. Kako dovesti u pedagošku vezu: (a) globalizaciju koja se, hjeli mi nehtjeli, jednostavno događa ; (b) održivost kao proces te (c) razvoj kao poželjnost tih mijena i događanja, prema (d) kurikulumskoj praksi odgoja i obrazovanja u našim školama. Imamo li pritom hrabrosti za realnost i promjene?
globalizacija; održivi razvoj; kurikulum; škola; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Global Dimensions of Sustainable Development in National School Curriculum
nije evidentirano
globalisation; sustainable development; curriculum; school; education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55-65.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-98445-5-2
Podaci o skupu
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj 2008.
pozvano predavanje
21.05.2008-23.05.2008
NP Plitvička jezera, Hrvatska