Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija (CROSBI ID 350551)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Šugar, Violeta
Sinković, Giorgio
hrvatski
Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija
Turizam danas ne čine samo turistička industrija, odnosno turističko gospodarstvo na strani ponude i turisti na strani potražnje. Tehnološka i informacijska utrka od obiju strana zahtijeva integraciju, suradnju i partnerstvo. Turističke destinacije kao cjeline i poslovni sustavi, kvaliteta, upravljanje kvalitetom, integrirani pristup upravljanju kvalitetom, umrežavanje i partnerstvo, te stalno učenje ključni su pojmovi oko kojih je sazdana ova disertacija. Područje upravljanja kvalitetom turističkih destinacija u Hrvatskoj dosad nije dovoljno istraženo u znanstvenome ni u praktičnome smislu, odnosno relativno je malo znanstvenih radova koji se bave tom tematikom, a u praksi (još) nema rezultata korištenja suvremenih alata (metoda) poput benchmarkinga, integriranog upravljanja kvalitetom (Integrated Quality Management, IQM) ili uravnoteženoga sustava mjerenja rezultata (Balanced Score Card, BSC). Cilj je ove disertacije bio ukazati na stanje u hrvatskim turističkim destinacijama, na europsku praksu i trendove, na potrebu upravljanja turističkom destinacijom kao cjelovitim i kompleksnim poslovnim sustavom, sastavljanim od niza procesa u koje je uključeno mnogo različitih stakeholdera, te postaviti model upravljanja kvalitetom koji bi mogao pomoći hrvatskim turističkim destinacijama u brzoj pripremi za ravnopravno konkuriranje u EU i na globalnome tržištu. Nakon istraživanja provedenih u hrvatskim turističkim zajednicama i nekim europskim destinacijama, te analize rezultata, u kontekstu globalnih trendova na turističkome tržištu ponuđeni su modeli povezivanja i upravljanja kvalitetom u obliku destinacijskih upravljačkih mreža, s primjerima Pule i Istre, te definiran destinacijski model javno – privatnoga partnerstva. Predloženi modeli destinacijskoga umrežavanja i partnerstva temelje se na kvalitetnim i ažurnim informacijama, njihovu nesmetanome protoku, participaciji svih zainteresiranih, kako stakeholdera tako i lokalnoga stanovništva, suradnji javnog i privatnog sektora, konsenzusu oko vizije i razvojne strategije, te na stalnome učenju. Hrvatska bi, kao zemlja s ambicijom brzoga pridruživanja EU trebala iskoristiti tehnološka dostignuća, znanje i informacije, dostupnije no ikada, te multidisciplinarno utjecati na promjene u mnogim sektorima izravno ili neizravno vezanim uz turizam.
kvaliteta; upravljanje turističkom destinacijom; integracija; partnerstvo; Europska unija
nije evidentirano
engleski
European Union and selecting the model of Croatian tourist destination quality management
nije evidentirano
quality; tourist destination management; integration; partnership; European Union
nije evidentirano
Podaci o izdanju
258
14.05.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Pula