Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija (CROSBI ID 350551)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šugar, Violeta Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija / Sinković, Giorgio (mentor); Pula, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, . 2008

Podaci o odgovornosti

Šugar, Violeta

Sinković, Giorgio

hrvatski

Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija

Turizam danas ne čine samo turistička industrija, odnosno turističko gospodarstvo na strani ponude i turisti na strani potražnje. Tehnološka i informacijska utrka od obiju strana zahtijeva integraciju, suradnju i partnerstvo. Turističke destinacije kao cjeline i poslovni sustavi, kvaliteta, upravljanje kvalitetom, integrirani pristup upravljanju kvalitetom, umrežavanje i partnerstvo, te stalno učenje ključni su pojmovi oko kojih je sazdana ova disertacija. Područje upravljanja kvalitetom turističkih destinacija u Hrvatskoj dosad nije dovoljno istraženo u znanstvenome ni u praktičnome smislu, odnosno relativno je malo znanstvenih radova koji se bave tom tematikom, a u praksi (još) nema rezultata korištenja suvremenih alata (metoda) poput benchmarkinga, integriranog upravljanja kvalitetom (Integrated Quality Management, IQM) ili uravnoteženoga sustava mjerenja rezultata (Balanced Score Card, BSC). Cilj je ove disertacije bio ukazati na stanje u hrvatskim turističkim destinacijama, na europsku praksu i trendove, na potrebu upravljanja turističkom destinacijom kao cjelovitim i kompleksnim poslovnim sustavom, sastavljanim od niza procesa u koje je uključeno mnogo različitih stakeholdera, te postaviti model upravljanja kvalitetom koji bi mogao pomoći hrvatskim turističkim destinacijama u brzoj pripremi za ravnopravno konkuriranje u EU i na globalnome tržištu. Nakon istraživanja provedenih u hrvatskim turističkim zajednicama i nekim europskim destinacijama, te analize rezultata, u kontekstu globalnih trendova na turističkome tržištu ponuđeni su modeli povezivanja i upravljanja kvalitetom u obliku destinacijskih upravljačkih mreža, s primjerima Pule i Istre, te definiran destinacijski model javno – privatnoga partnerstva. Predloženi modeli destinacijskoga umrežavanja i partnerstva temelje se na kvalitetnim i ažurnim informacijama, njihovu nesmetanome protoku, participaciji svih zainteresiranih, kako stakeholdera tako i lokalnoga stanovništva, suradnji javnog i privatnog sektora, konsenzusu oko vizije i razvojne strategije, te na stalnome učenju. Hrvatska bi, kao zemlja s ambicijom brzoga pridruživanja EU trebala iskoristiti tehnološka dostignuća, znanje i informacije, dostupnije no ikada, te multidisciplinarno utjecati na promjene u mnogim sektorima izravno ili neizravno vezanim uz turizam.

kvaliteta; upravljanje turističkom destinacijom; integracija; partnerstvo; Europska unija

nije evidentirano

engleski

European Union and selecting the model of Croatian tourist destination quality management

nije evidentirano

quality; tourist destination management; integration; partnership; European Union

nije evidentirano

Podaci o izdanju

258

14.05.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Pula

Povezanost rada

Ekonomija