Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čistoća gladi - "(d)uhom umjesto ustima" (CROSBI ID 539178)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vlašić-Anić, Anica Čistoća gladi - "(d)uhom umjesto ustima" // HRANA OD GLADI DO PREJEDANJA. Zbornik znanstvenih radova / Vojvodić, Jasmina (ur.). Zagreb: Disput, 2010. str. 109-122

Podaci o odgovornosti

Vlašić-Anić, Anica

hrvatski

Čistoća gladi - "(d)uhom umjesto ustima"

Sažetak Čistoća gladi čovjekukačke čežnje Kafkina Gregora Samse »za nepoznatom hranom« (101) – gotovo idealno izraziva Harmsovom 'dijagnostičkom formulom' »uhom umjesto ustiju« (uhom vmesto rta) iz minuciozna po/etičkoga 'razmatranja' Priem A. Belogo / Postupak A. Bijeloga (1993: 9) – paradoksalno je utjelovljena u raspadajućim se ostacima, užasavajući ne/ljudske, tjelesne nakaznosti njegove samoće. U dirljivoj pozi apsolutna, Roquentinov(skog)a (Sartre, Mučnina) predanja glazbi sestrine violine, fasciniran poput mlada psa nezemaljskim plesom »sedam velikih muzičkih umjetnika« pasa u Kafkinim Istraživanjima jednog psa – kao Gretin jedini 'idealni slušatelj' – 'vilinski' je »preobražen«. Dakako, u biće s paradoksalnim identitetom tragične, bitno ljudske duhovne nenahranjivosti vlastite – gotovo božanske čežnje za »'čistoćom poretka'« (Harms: čistota porjatka!) neprolazne 'hranjivosti' ljepote Umjetnosti [»Je li on bio životinja kada ga je muzika toliko uzbuđivala? Bilo mu je kao da mu se pokazuje put do nepoznate hrane za kojom je tako čeznuo.« (Kafka, Preobražaj, 101)]. Nadaren etičkom stigmom duhovne nenahranjivosti kafkijanskoga »umjetnika u gladovanju« (Hungerkünstler), čovjekukački lik Gregora Samse »protusmisleno« (Biemel 1980) je suprotstavljen i, banalno usiljenu, karikaturalnu 'trojstvu gospode podstanara' kao minijaturnu modelu europskoga kruga građanski-potrošačke (ne)umjetničke publike. Publike koju Kafka – baš kao i Harms – p(r)okazuje na nervoznim rubovima njezine razduhovljene građanske ne/pristojnosti, disperzivno-sarkastičnom iluminacijom nekoliko lucidno izabranih gesti. To su geste samop(r)okazivanja pasivne, građanski (ne)duhovne 'konzumacije umjetnosti' kao, do krajnje sporednosti suvišna, dosadna dodatka čaroliji večernje dokolice ; dodatka koji zapravo remeti ugodu tjelesne zasićenosti i punine osjetilna zadovoljstva, 'nerastopljiva' u nezaobilaznu dimu cigara ... dodatka čija BEZ/značajnost – usporedivo Tzarinoj anti-manifestnoj dijagnostici ne/značajnosti filozofskoga »pitanja: s koje strane da se započne gledati život, bog, ideja, ili bilo što drugo« – nipošto ne nadilazi značajnost svakodnevno-građanskoga »biranja između kolača i trešanja nakon večere« (Manifest Dade 1918, Tzara 1971).

Čistoća gladi; Gregor Samsa; F. Kafka; D. I. Harms

nije evidentirano

engleski

The purity of hunger - "by ear (by spirit) instead of by mouth"

nije evidentirano

The purity of hunger; Gregor Samsa; F. Kafka; D. I. Harms

nije evidentirano

Podaci o prilogu

109-122.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

HRANA OD GLADI DO PREJEDANJA. Zbornik znanstvenih radova

Vojvodić, Jasmina

Zagreb: Disput

978-953-260-117-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija