Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 354363

Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu


Grgić, Miljenko
Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu // Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo BiH - Muzička akademija u Sarajevu, 2007. str. 75-87


Naslov
Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu
(Tomaso Cecchini and Ivan Lukačić in Split)

Autori
Grgić, Miljenko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu

Urednik/ci
Čavlović, Ivan

Izdavač
Muzikološko društvo BiH - Muzička akademija u Sarajevu

Grad
Sarajevo

Godina
2007

Raspon stranica
75-87

ISBN
953-6090-24-4

Ključne riječi
Tomaso Cecchini ; Ivan Lukačić ; kapelnik ; glazbeni život ; Splitska katedrala ; 17. stoljeće ; Markantun de Dominis ; barokni stil ; Sforza Ponzoni
(Tomaso Cecchini ; Ivan Lukačić ; maestro di cappella ; musical life ; Split cathedral ; 17th century ; Markantun de Dominis ; Baroque style ; Sforza Ponzoni)

Sažetak
Ovo je prvi članak u hrvatskoj muzikologiji koji nudi rješenje problema dolaska Tome Cecchinija, a potom Ivana Lukačića na mjesto kapelnika splitske katedrale. Autor članka njihov angažman dovodi u svezu s protureformacijskim težnjama obnove ukupnog, napose glazbenog života u metropolitanskom središtu Dalmacije i cijele Hrvatske. Na početku svojeg pontifikata Markantun de Dominis, splitski nadbiskup stvarao je pravne i materijalne preduvjete oko uređenja glazbe u svojem sjedištu. Po svemu sudeći ustanovio je kapelničku službu, a potom se pobrinuo za ustroj katedralne kapele sastavljene od 6 glavnih i 12 pomoćnih pjevača. Poradi svoje mladosti i stvorenog ugleda Cecchini je bio pogodna osoba u provođenju glazbene edukacije klera i splitske mladeži, na zasadama suvremenog baroknog stila. Njegova djela trebala su služiti uzdizanju obrednih službi i uzdizanja dostojanstva drevne katedrale. Kada je nadbiskup De Dominis zapao u krivovjerje, Cecchini je ostao je lišen potpore i pokroviteljstva odlučio napustiti Split. Dolazak fra Ivana Lukačića bio je brižno isplaniran od strane starješinstva franjevačkog reda i novog splitskog nadbiskupa Sforze Ponzonija. Obje strane su trebale mudru i odlučnu osobu na koju su se mogle osloniti u razrješavanju nagomilanih problema u životu franjevačkog samostana i katedrale. Prilikom angažiranja Lukačića za kapelnika, nadbiskup Ponzoni je po prvi put konzumirao nasljedno pravo slobodnog izbora glazbenika u službi katedrale, na što upućuje dokument koji je objavljen u članku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
213-0000000-1033 - Sređivanje i obradba glazbenih izvora u Hrvatskoj (Stanislav Tuksar, )

Ustanove
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Miljenko Grgić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Grgić, Miljenko
Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu // Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo BiH - Muzička akademija u Sarajevu, 2007. str. 75-87
Grgić, M. (2007) Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu. U: Čavlović, I. (ur.) Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu. Sarajevo, Muzikološko društvo BiH - Muzička akademija u Sarajevu, str. 75-87.
@inbook{inbook, author = {Grgi\'{c}, M.}, editor = {\v{C}avlovi\'{c}, I.}, year = {2007}, pages = {75-87}, keywords = {Tomaso Cecchini, Ivan Luka\v{c}i\'{c}, maestro di cappella, musical life, Split cathedral, 17th century, Markantun de Dominis, Baroque style, Sforza Ponzoni}, isbn = {953-6090-24-4}, title = {Tomaso Cecchini and Ivan Luka\v{c}i\'{c} in Split}, keyword = {Tomaso Cecchini, Ivan Luka\v{c}i\'{c}, maestro di cappella, musical life, Split cathedral, 17th century, Markantun de Dominis, Baroque style, Sforza Ponzoni}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo BiH - Muzi\v{c}ka akademija u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo} }