Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu (CROSBI ID 36736)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Grgić, Miljenko Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu // Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Čavlović, Ivan (ur.). Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2007. str. 75-87

Podaci o odgovornosti

Grgić, Miljenko

hrvatski

Tomaso Cecchini i Ivan Lukačić u Splitu

Ovo je prvi članak u hrvatskoj muzikologiji koji nudi rješenje problema dolaska Tome Cecchinija, a potom Ivana Lukačića na mjesto kapelnika splitske katedrale. Autor članka njihov angažman dovodi u svezu s protureformacijskim težnjama obnove ukupnog, napose glazbenog života u metropolitanskom središtu Dalmacije i cijele Hrvatske. Na početku svojeg pontifikata Markantun de Dominis, splitski nadbiskup stvarao je pravne i materijalne preduvjete oko uređenja glazbe u svojem sjedištu. Po svemu sudeći ustanovio je kapelničku službu, a potom se pobrinuo za ustroj katedralne kapele sastavljene od 6 glavnih i 12 pomoćnih pjevača. Poradi svoje mladosti i stvorenog ugleda Cecchini je bio pogodna osoba u provođenju glazbene edukacije klera i splitske mladeži, na zasadama suvremenog baroknog stila. Njegova djela trebala su služiti uzdizanju obrednih službi i uzdizanja dostojanstva drevne katedrale. Kada je nadbiskup De Dominis zapao u krivovjerje, Cecchini je ostao je lišen potpore i pokroviteljstva odlučio napustiti Split. Dolazak fra Ivana Lukačića bio je brižno isplaniran od strane starješinstva franjevačkog reda i novog splitskog nadbiskupa Sforze Ponzonija. Obje strane su trebale mudru i odlučnu osobu na koju su se mogle osloniti u razrješavanju nagomilanih problema u životu franjevačkog samostana i katedrale. Prilikom angažiranja Lukačića za kapelnika, nadbiskup Ponzoni je po prvi put konzumirao nasljedno pravo slobodnog izbora glazbenika u službi katedrale, na što upućuje dokument koji je objavljen u članku.

Tomaso Cecchini ; Ivan Lukačić ; kapelnik ; glazbeni život ; Splitska katedrala ; 17. stoljeće ; Markantun de Dominis ; barokni stil ; Sforza Ponzoni

nije evidentirano

engleski

Tomaso Cecchini and Ivan Lukačić in Split

nije evidentirano

Tomaso Cecchini ; Ivan Lukačić ; maestro di cappella ; musical life ; Split cathedral ; 17th century ; Markantun de Dominis ; Baroque style ; Sforza Ponzoni

nije evidentirano

Podaci o prilogu

75-87.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik radova sa 5. Međunarodnog simpozija Muzika u društvu

Čavlović, Ivan

Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu

2007.

953-6090-24-4

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti