Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija i atribucija uzročnosti uspješnosti u području matematike kao odrednice stava prema matematici (CROSBI ID 350401)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vučić, Vesna Motivacija i atribucija uzročnosti uspješnosti u području matematike kao odrednice stava prema matematici / Franc, Renata (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2008

Podaci o odgovornosti

Vučić, Vesna

Franc, Renata

hrvatski

Motivacija i atribucija uzročnosti uspješnosti u području matematike kao odrednice stava prema matematici

Cilj istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u uzročnim atribucijama uspjeha i neuspjeha u području matematike u atribuiranju uspjeha i neuspjeha na subskalama „ aktivnost i motivacija“ , „ vanjski čimbenici“ i „ sposobnost i ličnost“ u realnoj školskoj situaciji s obzirom na spol i matematičko postignuće te provjeriti odnos između motivacije za učenjem matematike, atribucija uzročnosti uspjeha u području matematike, matematičkog postignuća i spola sa stavom učenika prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 167 učenika pet trećih i jednog drugog razreda jedne zagrebačke gimnazije koja provodi opći, jezični i prirodoslovno-matematički program. Kao mjerni instrument upotrebljen je hrvatski prijevod Fennema-Sherman ljestvica za mjerenje stavova prema matematici ili F-S MAS (Fennema-Sherman Mathematics Attitudes Scales), napravljen za potrebe ovog istraživanja i Skala za atribuiranje razloga uspjeha/ neuspjeha. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici svoj uspjeh najviše pripisuju „ aktivnosti i motivaciji“ , zatim „ sposobnostima i ličnosti“ , a tek na kraju „ vanjskim čimbenicima“ . Vlastiti neuspjeh pripisuju najprije „ nedostatku aktivnosti i motivacije“ , zatim „ nedostatku sposobnosti i ličnosti“ , te „ vanjskim čimbenicima“ . Glavni efekt spola pokazao se značajnim na subskali za atribuiranje uspjeha „ aktivnost i motivacija“ i na svim subskalama za atribuiranje neuspjeha: „ nedostatak aktivnosti i motivacije“ , „ vanjski čimbenici“ i „ nedostatak sposobnosti i ličnosti“ . Pokazalo se da na tim subskalama djevojke postižu statistički značajno više rezultate od mladića. S obzirom na statistički značajan glavni efekt „ matematičko postignuće“ na subskali „ aktivnost i motivacija“ pri atribuiranju uspjeha, zaključujemo da su učenici s višom ocjenom skloniji uspjeh u matematici pripisati „ aktivnosti i motivaciji“ . Efekt interakcije spola i matematičkog postignuća pokazao se statistički značajnim samo na subskali „ vanjski čimbenici“ pri atribuiranju uspjeha. Pri ispitivanju povezanosti motivacije za učenje matematike, atribucija uzročnosti uspjeha u području matematike, te matematičkog postignuća i spola sa stavom učenika prema matematici, rezultati su ukazali na najveću povezanost „ motivacije za matematiku“ i „ stava učenika prema matematici“ , a slijede je „ spol“ , „ vanjski čimbenici“ pri atribuiranju neuspjeha, „ matematičko postignuće“ , „ aktivnost i motivacija“ pri atribuiranju uspjeha i „ nedostatak sposobnosti i ličnosti“ pri atribuiranju neuspjeha. Međutim, regresijskom analizom je utvrđeno da su jedino „ motivacija za matematiku“ i „ matematičko postignuće“ prediktori sa samostalnim doprinosom koji objašnjavaju 53, 4% varijance kriterija „ stava učenika prema matematici“ .

motivacija; atribucije; stav prema matematici; spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Motivation and attributions as determinants of attitudes towards matematics

nije evidentirano

motivation; attributions; attitudes towards matematics; gender

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

08.05.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija