Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza (CROSBI ID 36615)

Prilog u knjizi | ostalo

Derado, Dražen Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza // Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka / Čengić, Drago (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 97-130

Podaci o odgovornosti

Derado, Dražen

hrvatski

Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza

Važnost malog gospodarstva u tranzicijskim zemljama proizlazi iz naslijeđene nerazvijenosti ovoga segmenta još iz razdoblja prije 90-ih godina, ali i iz njegove ekonomske vitalnosti i snažnog potencijala prilagođavanju izmijenjenim tržišnim okolnostima. Uvažavajući i realne nedostatke sektora malog gospodarstva, cilj ovoga rada je utvrditi snage i slabosti malih i srednjih poduzeća u procesu internacionalizacije (na primjeru Hrvatske), a u svrhu davanja prijedloga za poduzimanje mjera koje će uvažiti specifičnosti ovoga segmenta gospodarstva u promišljanju njegovog integralnog razvoja. Osnovni nedostatak malih i srednjih poduzeća u ostvarivanju snažnije izvozne ekspanzije proizlazi iz njihove veličine, ali i iz drugih uvjeta poput veličine i stupnja razvijenosti tržišta sa kojega dolaze. Iako, mala i srednja poduzeća u pravilu ne stvaraju značajne izvozne učinke sa aspekta nacionalnog gospodarstva, za njih izvoz predstavlja značajni izvor prihoda i uvjet rasta i razvoja u dugom roku. Strategija internacionalizacije trebala bi se temeljiti na proizvodnji usko specijaliziranih i kupcima posebno prilagođenih proizvoda (što zahtjeva specifična znanja i naprednu tehnologiju) sa kojima bi popunjavali 'uske' tržišne niše. Izbjegavanjem proizvodnje 'standardnih' proizvoda u kojima je izražena ekonomija obujma, mala i srednja poduzeća moći će izbjeći snažne konkurentske pritiske na međunarodnim tržištima. Internacionalizacija poslovanja može se ostvariti i posredno, tj. putem strategije podugovaranja.

mala i srednja poduzeća, izvozna strategija, međunarodna konkurentnost, poslovna klima

nije evidentirano

engleski

Small and medium enterprises' export strategy: local conditions, global horizonts and possible solutions

nije evidentirano

SME, export strategy, international competitiveness, business climate

nije evidentirano

Podaci o prilogu

97-130.

objavljeno

Podaci o knjizi

Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka

Čengić, Drago

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2006.

953-6666-46-4

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano