Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 352495

Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza


Derado, Dražen
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza // Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka / Čengić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 97-130


Naslov
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza
(Small and medium enterprises' export strategy: local conditions, global horizonts and possible solutions)

Autori
Derado, Dražen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka

Urednik/ci
Čengić, Drago

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2006

Raspon stranica
97-130

ISBN
953-6666-46-4

Ključne riječi
mala i srednja poduzeća, izvozna strategija, međunarodna konkurentnost, poslovna klima
(SME, export strategy, international competitiveness, business climate)

Sažetak
Važnost malog gospodarstva u tranzicijskim zemljama proizlazi iz naslijeđene nerazvijenosti ovoga segmenta još iz razdoblja prije 90-ih godina, ali i iz njegove ekonomske vitalnosti i snažnog potencijala prilagođavanju izmijenjenim tržišnim okolnostima. Uvažavajući i realne nedostatke sektora malog gospodarstva, cilj ovoga rada je utvrditi snage i slabosti malih i srednjih poduzeća u procesu internacionalizacije (na primjeru Hrvatske), a u svrhu davanja prijedloga za poduzimanje mjera koje će uvažiti specifičnosti ovoga segmenta gospodarstva u promišljanju njegovog integralnog razvoja. Osnovni nedostatak malih i srednjih poduzeća u ostvarivanju snažnije izvozne ekspanzije proizlazi iz njihove veličine, ali i iz drugih uvjeta poput veličine i stupnja razvijenosti tržišta sa kojega dolaze. Iako, mala i srednja poduzeća u pravilu ne stvaraju značajne izvozne učinke sa aspekta nacionalnog gospodarstva, za njih izvoz predstavlja značajni izvor prihoda i uvjet rasta i razvoja u dugom roku. Strategija internacionalizacije trebala bi se temeljiti na proizvodnji usko specijaliziranih i kupcima posebno prilagođenih proizvoda (što zahtjeva specifična znanja i naprednu tehnologiju) sa kojima bi popunjavali 'uske' tržišne niše. Izbjegavanjem proizvodnje 'standardnih' proizvoda u kojima je izražena ekonomija obujma, mala i srednja poduzeća moći će izbjeći snažne konkurentske pritiske na međunarodnim tržištima. Internacionalizacija poslovanja može se ostvariti i posredno, tj. putem strategije podugovaranja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dražen Derado (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Derado, Dražen
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza // Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka / Čengić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 97-130
Derado, D. (2006) Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza. U: Čengić, D. (ur.) Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka. Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, str. 97-130.
@inbook{inbook, author = {Derado, D.}, editor = {\v{C}engi\'{c}, D.}, year = {2006}, pages = {97-130}, keywords = {SME, export strategy, international competitiveness, business climate}, isbn = {953-6666-46-4}, title = {Small and medium enterprises' export strategy: local conditions, global horizonts and possible solutions}, keyword = {SME, export strategy, international competitiveness, business climate}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }