Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Počeci sustavnog teorijskog promišljanja kazališne režije - problemi i dosezi. (CROSBI ID 36606)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Petlevski, Sibila Počeci sustavnog teorijskog promišljanja kazališne režije - problemi i dosezi. // DANI HVARSKOG KAZALIŠTA. Počeci u hrvatskoj književnosti i kazalištu. / Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao et al. (ur.). Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2008. str. 183-196

Podaci o odgovornosti

Petlevski, Sibila

hrvatski

Počeci sustavnog teorijskog promišljanja kazališne režije - problemi i dosezi.

Tekst se bavi počecima sustavnog teorijskog promišljanja kazališne režije u domaćoj sredini koji su podudarni, kako na vremenskoj lenti događanja, tako i na problemskoj razini – europskom trendu osvješćenja važnosti redateljskoga doprinosa kazališnom fenomenu. Riječ je, dakako o razdoblju moderne i neospornom doprinosu Raića, Gavelle, Srozzija, Kulundžića, pa i Mesarića. Gavella i Kulundžić prvi su domaći redatelji-teoretičari koji su opisali redateljski posao kao kazališnu interdisciplinu i takvu odrednicu režije prilagodili nastavnome procesu. I Gavella i Kulundžić su teoriji kazališnog fenomena pristupali s interdisciplinarnim znanjem redatelja-praktičara. Jedno od najzanimljivijih interdisciplinarno postavljenih razmišljanja Josipa Kulundžića svakako je rasprava o odnosu teme, ideje djela i ideje predstave s pitanjem kako tzv. redateljska “ aktualizacija” ili “ lokalizacija” mijenja ideju, te mijenja li glumac ideju djela svojom posebnom koncepcijom lika u predstavi. Tekstom se upućuje i na potrebu revalorizacije Mesarićeva teorijska promišljanja režije i dramaturgije. U odjeljku koji se bavi « baštinom» problema režije, tematizira se Spaićeva redateljska analiza odnosa scene i gledališta, na primjeru “ ambijentalnih režija” u urbanoj jezgri Dubrovnika. Violić je, poput Gavelle, uvjeren da je jedan od ključnih izazova modernoga kazališta pitanje prostornog rješavanja scene na komornoj pozornici. Ipak, i Spaić i Violić su kao vrsni kazališni praktičari svjesni stimulativnih izvedbenih mogućnosti vezanih uz redateljsko potcrtavanje ili rekreiranje unutrašnjega dinamizma prostora.

kazališna režija, kazališni fenomen, moderna, Miletić, Raić, Gavella, Strozzi, Kulundžić. Mesarić, Fotez, Tanhofer, Spaić, Violić, pedagogija režije, teorija režije, izvedba, funkcije redatelja, studij kazališne režije, „ redateljsko kazalište“ , glumački fenomen, glumačke tehnike, dramatološki problemi

nije evidentirano

engleski

Beginnings of a systematic theoretical consideration of theatrical direction - problems and achievements.

nije evidentirano

theatre directing, theatre phenomenon, modernism, Miletić, Raić, Gavella, Strozzi, Kulundžić. Mesarić, Fotez, Tanhofer, Spaić, Violić, pedagogy of theatre directing, theory of directing, production, director’ s functions, theatre directing studies, “ director’ s theatre” , the phenomenon of acting, acting techniques, dramaturgical problems

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-196.

objavljeno

Podaci o knjizi

DANI HVARSKOG KAZALIŠTA. Počeci u hrvatskoj književnosti i kazalištu.

Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan

Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split

2008.

978-953-154-815-1

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti