Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Podrijetlo i maniristička preobrazba all'antica motiva i oltar Imena Isusova u crkvi sv. Dominika u Trogiru (CROSBI ID 142023)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Premerl, Daniel Podrijetlo i maniristička preobrazba all'antica motiva i oltar Imena Isusova u crkvi sv. Dominika u Trogiru // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 28 (2004), 28; 96-113

Podaci o odgovornosti

Premerl, Daniel

hrvatski

Podrijetlo i maniristička preobrazba all'antica motiva i oltar Imena Isusova u crkvi sv. Dominika u Trogiru

Drveni pozlaćeni oltar Imena Isusova (1607.) iz crkve sv. Dominika u Trogiru vrsno je drvorezbarsko djelo venecijanskog manirizma u Hrvatskoj. U ovom radu on je povod za genealošku potragu o podrijetlu njegovih sastavnih dijelova – edikule, karijatida i poluležećih figura na zabatu. U radu se iznosi mišljenja da oltar tipa edikule vuče svoje podrijetlo od glavnoga oltara u S. Maria delle Carceri u Pratu (oko 1508., Giuliano da Sangallo), koji nasljeduje edikulu Panteona. Dio rada o nastanku karijatida opsežniji je stoga što polemizira s Georgeom Herseyjem i, prihvaćajući njegovu tezu o utjecaju Vitruvijevih renesansnih izdanja, dodaje: prve novovjeke karijatide izvode se prema Rafaelovim predlošcima u Heliodorovoj sobi u Vatikanskoj palači (1511.– 1514.), a šire se preko grafika i mnoštva djela njegovih pomoćnika, kasnije samostalnih majstora. Također tipičan maniristički i barokni motiv poluležećih figura na zabatu kodira/kanonizira Andrea Palladio sa suradnicima, nadahnut figurama sa sarkofaga u Kapeli Medici. No, motiv se javlja u Veneciji već ranije (J. Sansovino)ili istovremeno (J. Tintoretto). U zaključku ističe se fenomen snažnog utjecaja arhitekture i figuralnog ornamenta na umjetničku industriju (posebice tzv. umjetnički obrt) 16. i 17. st. čega je kvalitetan, a zbog karijatida i rijedak, primjer i trogirski oltar.

crkva sv. Dominika u Trogiru; manirizam; arhitektura; figuralni ornament; edikula; karijatide; poluležeće figure na zabatu; G. da Sangallo; Rafael; Palladio

nije evidentirano

engleski

The formation and Mannerist transformation of all'antica motifs and the Name of Jesus altarpiece in the St. Dominic church in Trogir

nije evidentirano

St. Dominic church; mannerism; architecture; figural ornament; aedicule; caryatids; reclining figures on pediment; G. da Sangallo; Raphael; Palladio

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (28)

2004.

96-113

objavljeno

0350-3437

Povezanost rada

Povijest umjetnosti