Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrjednovanje književnih tekstova u suvremenim osnovnoškolskim udžbenicima (CROSBI ID 538275)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo

Marušić, Patricia Vrjednovanje književnih tekstova u suvremenim osnovnoškolskim udžbenicima. 2007

Podaci o odgovornosti

Marušić, Patricia

hrvatski

Vrjednovanje književnih tekstova u suvremenim osnovnoškolskim udžbenicima

Tekstovi koji se pojavljuju u recentnim čitankama za književnost u našim osnovnim školama još se uvijek mogu svrstati tek u dvije skupine. Jedni imaju za osnovni zadatak poučiti učenike, na način koji je bio uobičajen i u vrijeme formiranja dječje književnosti, pouka se svodi na etički ili nacionalni ključ. Tekstovi druge skupine posve su prigodničarskog karaktera, uvršteni su kako bi olakšali učiteljima obilježavanje određenih datuma u kalendaru, poput karnevala, Božića, izmjene godišnjih doba i slično. Dok su prvi često, čak i izboru ulomaka, djela istih autora kao i prije nekoliko desetljeća, drugi su vrlo svježi primjeri književnosti koja je namijenjena baš djeci, pa nije pretenciozna niti previše zahtjevna, već se može shvatiti kao "zabavna". Namjera je teksta problematizirati pitanje odnosa tzv. "velike" i dječje književnosti, te koliko je ili nije potrebno uvrstiti djela kanonskih autora svjetske i hrvatske književnosti u čitanke namijenjene djeci osnovnoškolske dobi.

čitanke; osnovna škola; književni kanon; dječja književnost

nije evidentirano

engleski

Evaluation of the literary texts in contemporary primary school textbooks

nije evidentirano

literature textbooks; primary school; literature canon; children s literature

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2007.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Dijete i tekst

predavanje

22.11.2007-24.11.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija