Vrjednovanje književnih tekstova u suvremenim osnovnoškolskim udžbenicima (CROSBI ID 538275)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo
Podaci o odgovornosti
Marušić, Patricia
hrvatski
Vrjednovanje književnih tekstova u suvremenim osnovnoškolskim udžbenicima
Tekstovi koji se pojavljuju u recentnim čitankama za književnost u našim osnovnim školama još se uvijek mogu svrstati tek u dvije skupine. Jedni imaju za osnovni zadatak poučiti učenike, na način koji je bio uobičajen i u vrijeme formiranja dječje književnosti, pouka se svodi na etički ili nacionalni ključ. Tekstovi druge skupine posve su prigodničarskog karaktera, uvršteni su kako bi olakšali učiteljima obilježavanje određenih datuma u kalendaru, poput karnevala, Božića, izmjene godišnjih doba i slično. Dok su prvi često, čak i izboru ulomaka, djela istih autora kao i prije nekoliko desetljeća, drugi su vrlo svježi primjeri književnosti koja je namijenjena baš djeci, pa nije pretenciozna niti previše zahtjevna, već se može shvatiti kao "zabavna". Namjera je teksta problematizirati pitanje odnosa tzv. "velike" i dječje književnosti, te koliko je ili nije potrebno uvrstiti djela kanonskih autora svjetske i hrvatske književnosti u čitanke namijenjene djeci osnovnoškolske dobi.
čitanke; osnovna škola; književni kanon; dječja književnost
nije evidentirano
engleski
Evaluation of the literary texts in contemporary primary school textbooks
nije evidentirano
literature textbooks; primary school; literature canon; children s literature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2007.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Dijete i tekst
predavanje
22.11.2007-24.11.2007
Osijek, Hrvatska