Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi (CROSBI ID 350200)

Ocjenski rad | diplomski rad

Krtanjek, Diana Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi / Radanović, Ines (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2007

Podaci o odgovornosti

Krtanjek, Diana

Radanović, Ines

hrvatski

Usvajanje bioloških sadržaja u osnovnoj školi

U okviru kognitivne domene razlikujemo 6 hijerarhijskih razina učenja: činjenično znanje, razumijevanje, primjena, analiza, sinteza i vrednovanje. Uspješnost usvajanja bioloških sadržaja prema hijerarhijskim razinama učenja i njihovo zaboravljanje istraživano je u Osnovnoj školi « Fran Koncelak» u Drnju, njezinoj područnoj školi Ivana Generalića u Hlebinama i u Osnovnoj školi « Đuro Ester» u Koprivnici. Ispitivanju su bili podložni učenici svih petih, šestih, sedmih i osmih razrednih odjela u navedenim školama. Glavni parametri istraživanja bili su testovi za provjeru znanja. Znanje se provjeravalo tri puta tijekom školske godine. Svi pPodaci prikupljeni testiranjima grupirani analizirani su s obzirom na spol ispitanika, i razred koji ispitanici pohađaju, uspjeh iz nastave prirode, biologije i opći uspjeh te uspješnosti pri rješavanju testovaa rezultati su prikazani tablično i grafički . Rezultati u svim segmentima istraživanja pokazali su da se usvojeni sadržaji zaboravljaju tijekom vremena i zbog nemogućnosti pronalaženja informacija, da se najviše zaboravljaju sadržaji koji su se kodirali u dugoročno pamćenje obradom na najnižim razinama i dubinama te da učenje novog gradiva u tekućoj školskoj godini ne utječe na zaboravljanje do tada naučenog. Također se pokazalo da su djevojčice u usvajanju bioloških sadržaja uspješnije od dječaka i da su učenici uspješniji u usvajanju životno primjenjivih bioloških znanja nego u usvajanju znanja značajnog samo za biologiju.

usvajanje; biološki sadržaji; postignuća učenja; zaboravljanje; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

The process of learning biological contents in primary school

nije evidentirano

process of learning; biological contents; learning outcomes; forgetfulnes; Primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

13.07.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Biologija