Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 348798

Optimistički i pesimistički eksplanatorni stil i školski uspjeh u višim razredima osnovne škole


Mijočević, Ivana; Rijavec, Majda
Optimistički i pesimistički eksplanatorni stil i školski uspjeh u višim razredima osnovne škole // Odgojne znanosti, 2 (2006), 347-361 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 348798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Optimistički i pesimistički eksplanatorni stil i školski uspjeh u višim razredima osnovne škole
(Optimistic and pesimistic explanatory style and school achievement in elementary school)

Autori
Mijočević, Ivana ; Rijavec, Majda

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 2 (2006); 347-361

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Optimistički eksplanatorni stil; pesimistički eksplanatorni stil; školski uspjeh
(Optimistic explanatory style; pesimistic explanatory style; school achievement)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost između optimisitčkog i pesimističkog eksplanatornog stila i školskog uspjeha u višim razredima osnovne škole. U istraživanju su sudjelovalo ukupno 153 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole dobi od 11 do 14 godina, od toga 84 dječaka i 69 djevojčica. Primijenjen je Upitnik atribucijskog stila za djecu – CASQ (Children's Attributional Style Qustionnaire) koji ispituje optimizam, pesimizam i opći eksplanatorni stil (Seligman i sur., 1984). Rezultati su pokazali da je optimistički eksplanatorni stil pozitivno povezan sa općim školskim uspjehom i ocjenama iz matematike i hrvatskog jezika, dok je za pesimistički stil ta povezanost negativna. Također su potvrđeni rezultati dosadašnjih istraživanja koji ukazuju na to da su djevojčice u ovoj dobi optimističnije od dječaka. Rezultati ukazuju na potrebu provođenja intervencijskih programa za razvoj optimističkog eksplanatornog stila kod učenika osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mijočević, Ivana; Rijavec, Majda
Optimistički i pesimistički eksplanatorni stil i školski uspjeh u višim razredima osnovne škole // Odgojne znanosti, 2 (2006), 347-361 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Mijočević, I. & Rijavec, M. (2006) Optimistički i pesimistički eksplanatorni stil i školski uspjeh u višim razredima osnovne škole. Odgojne znanosti, 2, 347-361.
@article{article, year = {2006}, pages = {347-361}, keywords = {Optimisti\v{c}ki eksplanatorni stil, pesimisti\v{c}ki eksplanatorni stil, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Optimisti\v{c}ki i pesimisti\v{c}ki eksplanatorni stil i \v{s}kolski uspjeh u vi\v{s}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {Optimisti\v{c}ki eksplanatorni stil, pesimisti\v{c}ki eksplanatorni stil, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, year = {2006}, pages = {347-361}, keywords = {Optimistic explanatory style, pesimistic explanatory style, school achievement}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {2}, issn = {1846-1204}, title = {Optimistic and pesimistic explanatory style and school achievement in elementary school}, keyword = {Optimistic explanatory style, pesimistic explanatory style, school achievement} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font