Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 348712

Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu


Dedić, Matija
Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu 2007., diplomski rad, Grafički fakultet, Zagreb


Naslov
Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu
(Communicological role of colour in graphic design)

Autori
Dedić, Matija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.10

Godina
2007

Stranica
51

Mentor
Pibernik, Jesenka

Ključne riječi
Boja; ton; svjetlina; sheme boja; krug boje; pozadina
(Colour; hue; light; colour schemes; colour wheel chart; background)

Sažetak
Više od bilo kojeg drugog elementa dizajna, boja ima utjecaj da nas učini svjesnim o onome što vidimo. Boja defi nira svijet oko nas i naše osjećaje. Boja se može opisati na dvije različite metode ili dvije točke gledanja - objektivno i subjektivno. Boja se može defi nirati kao psihofi zikalni fenomen induciran svjetlom ili osjećaj koji u mozgu izaziva svjetlost emitirana od nekog izvora ili refl ektirana s površine nekog tijela. Psihologija boje je osjet svjetlosti koji se prenosi do mozga kroz oko. U pokušaju da se shvati važnost boje u našim životima, teoretičari boje od davnina do danas su pokušavali objasniti i znanstveno i psihološki djelovanje boje. Pamćenje, iskustvo, inteligencija i kulturološko nasljeđe jako utječu na percepciju boje kod ljudi. Korištenjem različitih kombinacija boje i različitih vrijednosti atributa boje, postižu se određeni efekti u dizajnu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb