Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi (CROSBI ID 537418)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Uzelac, Vinka Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi // Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 452-466

Podaci o odgovornosti

Uzelac, Vinka

hrvatski

Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi

U radu se nastoje identificirati stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja na jednom specifičnom području - okolišu. Proces odgoja i obrazovanja za okoliš ispitivali smo iz perspektive pojedinih dionica i elementa odgojno-obrazovnih poticaja. Podaci su prikupljeni uz pomoć anketnog upitnika, tijekom 2005. godine, na uzorku odgajatelja dječjih vrtića i učitelja primarnog obrazovanja u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu. Kao ključne dionice i elementi procesa odgoja i obrazovanja za okoliš u dječjim vrtićima/nižim razredima osnove škole identificirani su: stanje odgoja i obrazovanja za okoliš u izvedbenim nastavnim planovima i programima dječjih vrtića i nižih razreda osnovne škole ; učenje i poučavanje ; zadovoljavanje individualnih potreba djece/učenika ; okruženje i povezanost vrtića/škole s obitelji, lokalnom i međunarodnom zajednicom te izvještavanje o uradcima i napredovanju djece/učenika - sve u funkciji razvoja osjetljivosti djece/učenika za okoliš i održivi razvoj. Dobiveni rezultati, ponajprije, upućuju na nekoliko sljedećih zaključaka. Prvo, institucije odgoja i obrazovanja predškolske djece i učenika nižih razreda osnovne škole nemaju jasne strategije ni modele, iz kojih bi se prepoznala njihova pozicija u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Drugo, analiza pokazuje da institucije odgoja i obrazovanja nisu jednakomjerno poticale razvoj pojedinih dionica odgoja i obrazovanja za održivi razvoj jer, vjerojatno zbog manjkavosti obrazovanja odgajatelja i učitelja za održivi razvoj, nisu dovoljno ni prepoznate pa ni predviđene.

održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; djeca; učenici; odgajatelji; učitelji

ISBN cjeline 978-953-99167-3-0

engleski

Reflactions of education for sustainable development in preschool and early school age

nije evidentirano

sustainable development; education for sustainable development; children; students; preschool teachers; primary school teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

452-466.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1

Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-2-3

Podaci o skupu

Kongres pedagoga Hrvatske (1 ; 2007)

pozvano predavanje

19.09.2007-21.09.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija