Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem (CROSBI ID 350006)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Frencl, Maja
Takšić, Vladimir
hrvatski
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati crte ličnosti i specifična studentska ponašanja koja doprinose objašnjenju akademskog uspjeha, te provjeriti medijatorsku ulogu ponašanja u povezanosti crta ličnosti s akademskim postignućem. Prijašnja istraživanja koja se bave temom povezanosti crta ličnosti i akademskog uspjeha govore o pozitivnoj povezanosti ličnosti i akademskog postignuća, posebno crte Savjesnosti. U istraživanju je sudjelovalo 220 studentica različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Ispitivanje je izvršeno u sklopu šireg istraživanja međukulturalnih razlika. Značajni prediktori akademskog postignuća su Izvršavanje obveza na fakultetu i crta Ugodnosti iz Petofaktorskog modela ličnosti. Studenti koji više izvršavaju svoje obvaze na fakultetu te koji imaju manje izraženu crtu Ugodnosti postižu bolji akademski uspjeh. Crta Ugodnost pokazuje se u ovom istraživanju kao supresor varijabla, dok je Izvršavanje obveza na fakultetu medijator u povezanosti između crta Savjesnosti i Ugodnosti s akademskim postignućem. Razmotrene su ideje o implikacijama dobivenih rezultata u vidu interveniranja kod učenika koji su u rizičnim skupinama i osmišljavanje adekvatnih programa, važnost nalaza da ličnost djeluje kroz specifična ponašnja i nedostaci, te prijedlozi za buduća istraživanja.
petofaktoski model; akademsko postignuće; ponašanja
nije evidentirano
engleski
The relationship between the BigFive and students behaviors with academic achievement
nije evidentirano
the Big Five; academic achievement; behaviors
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
21.01.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka