Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima (CROSBI ID 536980)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Smojver-Ažić, Sanja ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Milanović, Iva ; Sutlić, Ana
hrvatski
Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima
Novi trendovi u visokoškolskom obrazovanju, povećani interes za studiranjem, uz istovremeno zabrinjavajuće visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na značaj praćenja kvalitete prilagodbe studenata. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prilagodbu naših studenata s obzirom na spol te utvrditi povezanost različitih aspekata prilagodbe na studij s crtama ličnosti i privrženosti majci i ocu. Ispitano je 246 studenata različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Veleučilišta u Karlovcu, prosječne dobi 20, 81 godina. Primijenjena je Skala prilagodbe na studij (SACQ, Baker i Siryk, 1999), Upitnik petofaktorskog modela ličnosti (BFI Inventory, Beneth-Martinez i John, 1998), Skala optimizma (Chang, 1994, Penezić, 1999) i modificirani Upitnik privrženosti prema članovima obitelji (Kamenov i Jelić, 2003). Skalom prilagodbe na studij ispitana su tri aspekta prilagodbe studenata. Akademska prilagodba odnosi se na udovoljavanje zahtjevima studija, emocionalna prilagodba određuje se kroz prisutnost različitih znakova emocionalne nelagode i tjelesnih simptoma, a socijalna prilagodba podrazumijeva snalaženje u fakultetskom okruženju i interakcije s kolegama na studiju. Rezultati potvrđuju da djevojke bolje emocionalno i socijalno prilagođene na studij. Crte petofaktorskog modela ličnosti povezane su u različitoj mjeri s akademskom, emocionalnom i socijalnom prilagodbom djevojaka i mladića. Optimizam je, neovisno o spolu, pozitivno povezan sa svim aspektima prilagodbe na studij. Različiti obrasci privrženosti djevojaka i mladića rezultirali su i različitom prirodom odnosa pojedinih aspekata prilagodbe na studij s dimenzijama anksiozne i izbjegavajuće privrženosti majci i ocu.
prilagodba na studij; crte ličnosti; optimizam; privrženost
nije evidentirano
engleski
Relationship of academic, emotional and social adjustment to college with students' personality traits and parental attachment
nije evidentirano
college adjustment; personality traits; optimism; attachment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-100.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
15.godišnja konferencija hrvatskih psihologa- Knjiga sažetaka
Josip Lopižić
Jasrebarsko: Naklada Slap
Podaci o skupu
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
14.11.2007-17.11.2007
Dubrovnik, Hrvatska