Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Financiranje zdravstvene zaštite školske djece i mladih – od programa mjera zdravstvene zaštite do realizacije temeljem ljudskih i financijskih resursa (CROSBI ID 536976)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jureša Vesna , Lančić Franciska , Dvornik Radica Ana , Čavlek Tonka , Juriša Adriana Financiranje zdravstvene zaštite školske djece i mladih – od programa mjera zdravstvene zaštite do realizacije temeljem ljudskih i financijskih resursa // Zbornik radova/Sedmi kongres Hrvatskog društva obiteljskih doktora, Hrvatskog liječničkog zbora / Prim.mr.sc. Bruno Mazzi, dr.med (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2007. str. 213-222

Podaci o odgovornosti

Jureša Vesna , Lančić Franciska , Dvornik Radica Ana , Čavlek Tonka , Juriša Adriana

hrvatski

Financiranje zdravstvene zaštite školske djece i mladih – od programa mjera zdravstvene zaštite do realizacije temeljem ljudskih i financijskih resursa

FINANCIRANJE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE ŠKOLSKE DJECE I MLADIH – OD PROGRAMA MJERA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE DO REALIZACIJE TEMELJEM LJUDSKIH I FINANCIJSKIH RESURSA Vesna Jureša&sup1 ; ; ; ; ; ; , Franciska Lančić&sup2 ; ; ; ; ; ; , Ana Dvornik Radica, Tonka Čavlek&sup2 ; ; ; ; ; ; , Adrijana Juriša&sup1 ; ; ; ; ; ; &sup1 ; ; ; ; ; ; Škola narodnog zdravlja „ Andrija Štampar“ Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu &sup2 ; ; ; ; ; ; Služba za školsku i sveučilišnu medicinu Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije Služba za školsku i sveučilišnu medicinu Zavoda za javno zdravstvo Grada Zagreba &sup3 ; ; ; ; ; ; Ordinacija opće/obiteljske medicine Split Sažetak Od 1998. godine zdravstvena zaštita školske djece je dezintegrirana i školska djeca i mladi, uključujući studente imaju dva liječnika. Izabrani liječnici pružaju kurativnu zdravstvenu zaštitu, a nadležni liječnici škole ili fakulteta preventivnu i specifičnu zdravstvenu zaštitu te provode zdravstveno odgojne mjere. Ukoliko se želi provesti propisani program mjera zdravstvene zaštite koji uključuje preventivne, specifične i zdravstveno odgojne mjera zdravstvene zaštite školske djece i mladih potrebno je osigurati: a) dobru dostupnost (mrežu) nadležnih školskih timova, kako bi školski timovi bili što bliže učenicima i studentima (školama i fakultetima) ali i ostalim djelatnostima na primarnoj razini, prije svega u domovima zdravlja i primarnoj zdravstvenoj zaštiti (s kojima svakodnevno surađuju u interesu pružanja što kvalitetnije zdravstvene zaštite), b) školske timove koje čine: specijalist školske medicine, medicinska sestra te na svaka dva tima jedna viša medicinska sestra i na svaka četiri (do 6 timova) jedan psiholog, c) normativ – broj učenika po jednom školskom timu od 3000-3500 učenika osnovne i srednje škole (za studente 5000), d) glavarine bi trebale biti različite za učenike osnovne škole, srednje škole i studente (opseg mjera zdravstvene zaštite, temeljem dosadašnjih analiza, pokazuje da je odnos 3 naprama, 2, odnosno 1, 2 kad se uspoređuju osnovna, srednje škola i fakultet, e) korekcije normativa obzirom na broj učenika u zaštiti uvažavajući i specifičnosti terena, s velikim brojem škola s malih brojem učenika, vrlo udaljene škole, zaštita djece s posebnim potrebama ili u ustanovama odnosno učeničkim i studentskim domovima, f) standarde i normative prostora i opreme uskladiti s mjerama zdravstvene zaštite ove populacije (školske ambulante moraju imati odvojene prostore za pripremu prije sistematskih pregleda, prostor za savjetovanje i zdravstveni odgoj a ne samo ordinaciju i sobu za medicinsku sestru, oprema koja omogućuje pružanje specifične zdravstvene zaštite iz područja adolescentne ginekologije, školske i profesionalne orijentacije, športskih školskih aktivnosti i drugog), g) omogućiti školskim liječnicima da budu i izabrani liječnici samo za školsku djecu i mlade uz uvjet da obavljaju najmanje dvije trećine posla kao nadležni školski liječnici, odnosno da je moguće izabranim liječnicima nakon specifične edukacije iz školske medicine (poslijediplomski stručni studij iz školske medicine) povjeriti provođenje dijela preventivnih mjera zdravstvene zaštite školske djece i mladih u svojstvu nadležnosti nad školom. Ovakav model trebao bi biti kontroliran i financiran od (ili kroz) sustava javnog zdravstva.

financiranje zdravstvene zaštite; školska medicina

nije evidentirano

engleski

Financing health protection of school children and adolescents-from measurement health protection program to realization by virtue of human and financial resources

nije evidentirano

financing health protection; school medicine

nije evidentirano

Podaci o prilogu

213-222.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova/Sedmi kongres Hrvatskog društva obiteljskih doktora, Hrvatskog liječničkog zbora

Prim.mr.sc. Bruno Mazzi, dr.med

Zagreb: Hrvatsko društvo obiteljskih doktora

953-98668-6-3

Podaci o skupu

Sedmi kongres Hrvatskog društva obiteljskih doktora Hrvatskog liječničkog zbora

predavanje

04.10.2007-06.10.2007

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita