Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra (CROSBI ID 536934)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Krce Miočić, Božena ; Zekanović-Korona, Ljiljana ; Mirković, Meri Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra // Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007. str. 375-389

Podaci o odgovornosti

Krce Miočić, Božena ; Zekanović-Korona, Ljiljana ; Mirković, Meri

hrvatski

Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra

Engleska riječ advertising izvedena je iz latinske riječi „ advertere“ koja znači obratiti pažnju na nešto, u hrvatskom jeziku se prevodi kao oglašavanje. U užem smislu pod oglašavanjem smatra se svaki plaćeni oblik javnog obavještavanja s namjerom neposrednog ili posrednog utjecaja na prodaju proizvoda ili usluge. Postoji više definicija oglašavanja. No, sve definicije naglašavaju tri ključna aspekta oglašavanja: (1) Oglašavatelj je poznat (2) To je plaćeni oblik komunikacije i (3) Cilj mu je utjecati na ponašanje. Novine su u povijesti imale vodeće mjesto među masovnim oglašivačkim medijima. Posljednjih 30-tak godina taj im primat odnosi televizija, odnosno danas sve više Internet. Narodni list je tiskovina koja u Zadru neprekidno izlazi od 1862. godine. Upravo zbog tako duge i konstantne tradicije izlaženja pogodan je za istraživanja oglašavanje u medijima kroz vremenske periode i promjene koje su nastajale kako u povijesnim tako i u tržišnim okolnostima. Rad će na primjeru Narodnog lista u godinama 1866, 1906, 1956. i 2006. prikazati razvoj oglašavanja u novinama u razmacima od 40 odnosno 50 godina. Proučit će se broj oglašivača i zakupljenog oglasnog prostora, jer se upravo prenatrpanost oglasima navodi kao glavni nedostatak novina kao oglašivačkog medija danas. Potom će se djelomično proučiti struktura oglasa i poruka koja se odašilje kupcu, te ustanoviti kojim metodama se koristilo kako bi se utjecalo na ponašanje kupaca.

oglašavanje; novinarstvo; Narodni list; povijest oglašavanja; oglas

nije evidentirano

engleski

Advertising in newspapers - yesterday, today and tomorrow

nije evidentirano

advertising; journalism; Narodni list; history of advertising; advert

nije evidentirano

Podaci o prilogu

375-389.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu

Zgrabljić Rotar, Nada

Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju

978-953-7237-19-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti