Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hidroelastični model dinamičkog odziva kontejnerskih brodova na valovima (CROSBI ID 349898)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Tomašević, Stipe Hidroelastični model dinamičkog odziva kontejnerskih brodova na valovima / Senjanović, Ivo ; Malenica, Šime (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2007

Podaci o odgovornosti

Tomašević, Stipe

Senjanović, Ivo ; Malenica, Šime

hrvatski

Hidroelastični model dinamičkog odziva kontejnerskih brodova na valovima

Znatan porast broja sve većih kontejnerskih brodova u službi širom svijeta skrenuo je pozornost stručne javnosti na potrebu za pouzdanim alatom za određivanje hidroelastičnog odziva takvih brodova. U prvom se poglavlju opisuje političko-ekonomska pozadina koja je do toga dovela, a govori se i o povijesnom razvoju kontejnerskih brodova. Slijedi kraći pregled literature iz područja hidroelastičnosti iz kojeg je vidljiv golemi nesrazmjer – dok je odziv broda u vertikalnoj ravnini jako dobro obrađen, rijetki su radovi koji se bave spregnutim horizontalnim savijanjem i uvijanjem kontejerskih brodova na valovima. Drugo poglavlje donosi teorijske osnove za izradu računalnog programa DYANA za proračun suhih prirodnih oblika spregnutih horizontalnih i torzijskih vibracija. Za dijelove trupa otvorenog presjeka koriste se gredni konačni elementi s osam stupnjeva slobode koji obuhvaćaju savijanje, smicanje, uvijanje i vitoperenje poprečnog presjeka. Jednostavniji elementi sa šest stupnjeva slobode, namijenjeni su dijelovima broda zatvorenog poprečnog presjeka sa zanemarenim vitoperenjem. Hidrodinamički dio problema rješava inačica Bureau Veritasovog HYDROSTAR-a. U trećem poglavlju opisuje se linearna teorija potencijalnog strujanja, kao i 3D metoda integralnih jednadžbi koju taj softver koristi za rješavanje radijacijsko-difrakcijskog problema rubnih vrijednosti. Izdvaja se učinak brzine napredovanja koji dodatno usložnjava problem te se ukratko opisuje metoda susretne frekvencije na kojoj se temelji HYDROSTAR. Sprezanje 1D strukturnog i 3D hidrodinamičkog modela obrađuje se u četvrtom poglavlju, zajedno s metodom superponiranja prirodnih oblika vibriranja koja to omogućuje. U petom se poglavlju izlaže metodologija hidroelastične analize, s naglaskom na planove i smjernice za praktičnu primjenu. Valjanost razvijene metode potvrđena je numeričkim primjerima u šestom poglavlju. Suhi prirodni oblici prizmatičnog modela uspoređeni su s analitičkim rješenjem diferencijalnih jednadžbi spregnutih vibracija, dok je odziv elastične barže na pravilnim valovima provjeren na rezultatima objavljenih modelskih ispitivanja.

kontejnerski brodovi; hidroelastičnost; valno opterećenje; dinamički odziv; pruženje; podrhtavanje; spregnute horizontalne i torzijske vibracije; metoda konačnih elemenata; teorija linearnog potencijalnog strujanja; 1D strukturni model; 3D hidrodinamički model; frekvencijsko područje; vremensko područje; metoda superponiranja prirodnih oblika vibriranja

nije evidentirano

engleski

Hydroelastic model of container ships’ dynamic response in waves

nije evidentirano

container ships; hidroelasticity; wave excitation; dynamic response; springing; whipping; coupled horizontal and torsional vibration; finite element method; linear potential flow theory; 1D structural model; 3D hidrodynamic model; frekvency domain

nije evidentirano

Podaci o izdanju

190

04.05.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Brodogradnja