Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 344567

Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta


Mihić, Mirela; Šerić, Neven
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilšta ; CROMAR - Hrvatska zajednica udruga za marketing, 2008. str. 45-54


Naslov
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta
(Consideration and application of consumer behaviour theory from micro and macro aspect)

Autori
Mihić, Mirela ; Šerić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment

Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilšta ; CROMAR - Hrvatska zajednica udruga za marketing

Grad
Rijeka

Godina
2008

Raspon stranica
45-54

ISBN
978-953-6148-73-8

Ključne riječi
primjenjivost discipline ponašanja potrošača, masovno ponašanje potrošača, potrošačka očekivanja, psihološke metode, marketinški stimulansi
(applicability of consumer behaviour discipline, mass consumer behavior, consumer’ expectations, psychological methods, marketing stimuli)

Sažetak
Smisao i svrha ovog rada jest u razmatranju ponašanja potrošača kao primjenjive discipline, koja se temelji na spoznaji da su neke odluke gospodarskih subjekata te državnih i društvenih institucija uvjetovane ponašanjem potrošača ili njihovim očekivanim akcijama. Primjenjivost ove discipline može se razmatrati s mikro i makro aspekta. Mikro aspekt se odnosi na razmatranje i primjenu znanja iz problematike ponašanja potrošača od strane tvrtki te profitnih ili neprofitnih organizacija u svrhu postizanja njihovih ciljeva. Razumijevanje potrošača predstavlja ključni element u razvijanju marketinških strategija. Međutim, razvijanje dobre marketinške strategije ne znači samo prilagođavanje potrošaču i zadovoljavanje njegovih potreba i želja, već i primjenu marketinških stimulansa kojima se na mišljenje i ponašanje potrošača nastoji utjecati. Premda je, polazeći od prethodnog, uvriježeno vjerovanje da potrošačima manipuliraju proizvođači, trgovci i poduzetnici, moglo bi se ipak reći da se sve vrti oko potrošača, čije je suvereno pravo konačnog izbora: kupiti ili ne. Na makro planu se polazi od skupnog utjecaja potrošača na ekonomske i socijalne uvjete i događanja unutar cjelokupnog društva te se ovoj problematici pristupa s aspekta interesa većih društvenih grupa pa i društva kao cjeline. Naime, masovno ili kolektivno ponašanje potrošača, odnosno varijacije u stupnju štednje i potrošnje mogu utjecati na cjelokupnu ekonomiju, njezin rast ili stagnaciju, kao i cikličke fluktuacije. Takvo je ponašanje pod velikim utjecajem raspoloženja i stavova potrošača koji se opet formiraju ovisno o očekivanjima. U radu se objašnjava kako očekivanje potrošača može biti u funkciji stabilnosti ili nestabilnosti privrede, pri čemu se razmatra njegov utjecaj u uvjetima prosperiteta, inflacije i recesije. Autori zaključuju da je prikupljanjem mikroekonomskih financijskih i psiholoških podataka (motivi, stavovi, očekivanja), moguće pronaći i objasniti uzroke masovnog ponašanja potrošača, pratiti ga i istome se prilagoditi, kao i takvo ponašanje, u cilju podizanja kvalitete i nivoa društvenog standarda, odgovarajućim aktivnostima vlade te državnih, društvenih institucija i poslovnog sektora, usmjeravati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Biljana Crnjak-Karanović, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Mirela Mihić (autor)

Avatar Url Neven Šerić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Mihić, Mirela; Šerić, Neven
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilšta ; CROMAR - Hrvatska zajednica udruga za marketing, 2008. str. 45-54
Mihić, M. & Šerić, N. (2008) Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta. U: Grbac, B. & Meler, M. (ur.) Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment. Rijeka, Ekonomski fakultet Sveučilšta ; CROMAR - Hrvatska zajednica udruga za marketing, str. 45-54.
@inbook{inbook, year = {2008}, pages = {45-54}, keywords = {applicability of consumer behaviour discipline, mass consumer behavior, consumer’ expectations, psychological methods, marketing stimuli}, isbn = {978-953-6148-73-8}, title = {Consideration and application of consumer behaviour theory from micro and macro aspect}, keyword = {applicability of consumer behaviour discipline, mass consumer behavior, consumer’ expectations, psychological methods, marketing stimuli}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}il\v{s}ta ; CROMAR - Hrvatska zajednica udruga za marketing}, publisherplace = {Rijeka} }