Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta (CROSBI ID 36207)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Mihić, Mirela ; Šerić, Neven Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 45-54

Podaci o odgovornosti

Mihić, Mirela ; Šerić, Neven

hrvatski

Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta

Smisao i svrha ovog rada jest u razmatranju ponašanja potrošača kao primjenjive discipline, koja se temelji na spoznaji da su neke odluke gospodarskih subjekata te državnih i društvenih institucija uvjetovane ponašanjem potrošača ili njihovim očekivanim akcijama. Primjenjivost ove discipline može se razmatrati s mikro i makro aspekta. Mikro aspekt se odnosi na razmatranje i primjenu znanja iz problematike ponašanja potrošača od strane tvrtki te profitnih ili neprofitnih organizacija u svrhu postizanja njihovih ciljeva. Razumijevanje potrošača predstavlja ključni element u razvijanju marketinških strategija. Međutim, razvijanje dobre marketinške strategije ne znači samo prilagođavanje potrošaču i zadovoljavanje njegovih potreba i želja, već i primjenu marketinških stimulansa kojima se na mišljenje i ponašanje potrošača nastoji utjecati. Premda je, polazeći od prethodnog, uvriježeno vjerovanje da potrošačima manipuliraju proizvođači, trgovci i poduzetnici, moglo bi se ipak reći da se sve vrti oko potrošača, čije je suvereno pravo konačnog izbora: kupiti ili ne. Na makro planu se polazi od skupnog utjecaja potrošača na ekonomske i socijalne uvjete i događanja unutar cjelokupnog društva te se ovoj problematici pristupa s aspekta interesa većih društvenih grupa pa i društva kao cjeline. Naime, masovno ili kolektivno ponašanje potrošača, odnosno varijacije u stupnju štednje i potrošnje mogu utjecati na cjelokupnu ekonomiju, njezin rast ili stagnaciju, kao i cikličke fluktuacije. Takvo je ponašanje pod velikim utjecajem raspoloženja i stavova potrošača koji se opet formiraju ovisno o očekivanjima. U radu se objašnjava kako očekivanje potrošača može biti u funkciji stabilnosti ili nestabilnosti privrede, pri čemu se razmatra njegov utjecaj u uvjetima prosperiteta, inflacije i recesije. Autori zaključuju da je prikupljanjem mikroekonomskih financijskih i psiholoških podataka (motivi, stavovi, očekivanja), moguće pronaći i objasniti uzroke masovnog ponašanja potrošača, pratiti ga i istome se prilagoditi, kao i takvo ponašanje, u cilju podizanja kvalitete i nivoa društvenog standarda, odgovarajućim aktivnostima vlade te državnih, društvenih institucija i poslovnog sektora, usmjeravati.

primjenjivost discipline ponašanja potrošača, masovno ponašanje potrošača, potrošačka očekivanja, psihološke metode, marketinški stimulansi

nije evidentirano

engleski

Consideration and application of consumer behaviour theory from micro and macro aspect

nije evidentirano

applicability of consumer behaviour discipline, mass consumer behavior, consumer’ expectations, psychological methods, marketing stimuli

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-54.

objavljeno

Podaci o knjizi

Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment

Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

2008.

978-953-6148-73-8

Povezanost rada

Ekonomija