Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 344513

(Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda


Vlašić-Anić, Anica
(Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda // Godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva "Stanje i tendencije mitoloških istraživanja u hrvatskoj znanosti" : Mitski zbornik / Marjanić, Suzana ; Prica, Ines (ur.).
Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku ; Hrvatsko etnološko društvo ; Scarabeus-naklada, 2010. str. 249-262 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
(Para/anti)mitološka pred/post-napisanost Harmsove i Kafkine fikcionalne teksture apsurda
((Para/anti)mythological before/post-writting of the Charms's and Kafka's ficional texture of the absurd)

Autori
Vlašić-Anić, Anica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva "Stanje i tendencije mitoloških istraživanja u hrvatskoj znanosti" : Mitski zbornik / Marjanić, Suzana ; Prica, Ines - Zagreb : Institut za etnologiju i folkloristiku ; Hrvatsko etnološko društvo ; Scarabeus-naklada, 2010, 249-262

ISBN
978-953-7387-18-1

Skup
Godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva "Stanje i tendencije mitoloških istraživanja u hrvatskoj znanosti"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 31.05.-01.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
(para/anti)mitološka pred/post-napisanost; Harms; Kafka; fikcionalna tekstura apsurda
((para/anti)mythological before/post-writting; Charms; Kafka; ficional texture of the absurd)

Sažetak
Kafkijanski implozivna, negativno-eksplozivna (Anders 1955: 15) intertekstualna kompleksnost (Žmegač 1993) – generirana markantnim metamorfozama mimetičke (Aristotel 1983) u amimetičku umjetničku duhovnost – usporediva je s dubinski srodnom joj, 'avangardno-palimpsestnom' polifonijom intertekstualne kompleksnosti ludistički apsurdnih "harmsada" (Vlašić-Anić 1994, 1997). Bitno određuje generativno po/etičko ozračje – i nepripovjednih Razmatranja (Die Betrachtung), i fikcionalnih svjetova "anti-bajke" (Hasselblatt 1956) Preobražaj (Die Verwandlung) ; i "mitova s naličja", "antimitova" (Meletinski s.a. 352) Proces (Der Proceß), Dvorac (Das Schloß) i Amerika (Der Verschollene). Karakterizira je – baš poput Harmsove u njegovim "uvijek promjenljivim, polisemantičkim, polimorfnim, pluralističkim i polifunkcionalnim avangardnim strukturama" (Flaker 1984: 34) – fascinantno šokantna dinamičnost "bitke sa smislovima" (Harms 1931), simultano (Flaker-Vojvodić 2001) aktiviranih i (samo)osporavanih, najraznorodnijih citatnopolemički-prototekstnih (Oraić 1985) smisaono-značenjskih potencijala ; napose i: Para/antimitološke pred/post-napisanosti. Modeli Harmsove kao i Kafkine Para/antimitološke intertekstualne kompleksnosti kao da su ostvarivani, načelno usporedivim, procesima samodestruktivna raspričavanja i paradoksalna p(r)okazivanja do apsurda – ne samo po/etički "velikih bitnosti" (Aleksić 1922) odabranih prototekstova – već i njihovih vlastitih, istodobno demitologizirajućih i demitologiziranih, fikcionalnih tekstura apsurda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
090-0900998-0993 - Rječnik crkvenoslavenskoga jezika hrvatske redakcije (Anica Nazor, )

Ustanove
Staroslavenski institut , Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Anica Vlašić-Anić, (109141)