Problemi prilagodbe na studij (CROSBI ID 349873)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krtić, Ana
Živčić-Bećirević, Ivanka
hrvatski
Problemi prilagodbe na studij
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti pouzdanost Skale prilagodbe na studij (CAS), usporediti rezultate hrvatskih studenata s američkim podacima, te ispitati razlike u pojedinim aspektima prilagodbe na studij, zadovoljstvu životom, zadovoljstvu studijem i percepciji stresa s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Pouzdanost Skale prilagodbe na studij kreće se od 0.80 do 0.90, ovisno o subskali. U usporedbi s rezultatima dobivenim na američkim studentima, hrvatski studenti postižu značajno niže rezultate na svim subskalama prilagodbe. Studentice su anksioznije, percipiraju veću količinu stresa i imaju veće probleme samopoštovanja, dok studenti konzumiraju više štetnih supstanci. Studenti na 1. i 3. godini studija imaju najviše problema samopoštovanja, te su na trećoj godini najmanje zadovoljni životom i studijem. Manje probleme u prilagodbi i veće zadovoljstvo iskazuju studenti koji su radi studija promijenjili mjesto boravka. U objašnjenju varijance akademskog uspjeha, zadovoljstva životom i zadovoljstva studijem kao značajni prediktori izdvojili su se akademski problemi, problemi vezani uz karijeru, problemi samopoštovanja i interpersonalni problemi, ovisno o spolu. Gotovo sve skale problema prilagodbe na studij su negativno povezane sa zadovoljstvom životom i zadovoljstvom studijem, dok su s percepcijom stresa u pozitivnoj korelaciji.
CAS; prilagodba; studenti
Diplomski rad je izrađen u sklopu predispitivanja koja su provođena za potrebe projekta 009-1301675-0854 .
engleski
College adjustment problems
nije evidentirano
CAS; adjustment; college student
nije evidentirano
Podaci o izdanju
77
19.12.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka