Suvremene ideje u metodici nastave fizike (CROSBI ID 743421)
Druge vrste radova | ostalo
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Krsnik, Rudolf
Lončarić, Jelena
hrvatski
Suvremene ideje u metodici nastave fizike
Knjiga je napisana prema programu kolegija Metodika nastave fizike na PMF-u u Zagrebu. Temelji se na suvremenim idejama koje se na zapadu razvijaju od 1970-ih godina nadalje. Sastoji se od 11 poglavlja u kojima se izlažu sasvim novi metodički pristupi, kao i teorijska pozadina i izvori iz kojih se ti novi trendovi generiraju. U skladu s razvojem te problematike u razvijenim zemljama predlaže se interaktivna nastava fizike, utemeljena na idejama edukacijskog konstruktivizma. Glavne su postavke da se znanje ne može prenesti pasivnom primatelju, te da svaka osoba stječe osobno znanje u konstruktivnom misaonom procesu. Nastava se svodi na dizajniranje problemskih situacija u riješavanju kojih učenici aktivno sudjeluju i na taj način stječu osobno znanje. Tako stečeno znanje, za razliku od onog koje se stječe u predavačkoj nastavi, nije tek deklarativno, nego se približava proceduralnom znanju i omogućuje kvalitetnije stjecanje kompetencija. Gotovo sve nove ideje učenik spozna već u razredu. U zapadnoeuropskim zemljama, a pogotovo u SAD, takav pristup nastavi postao je dominantan na kvalitetnijim sveučilištima, a sve više i u školama.
metodika fizike; edukacijski konstruktivizam
nije evidentirano
engleski
Contemporary ideas in physics education methodology
nije evidentirano
physics education methodology; educational constructivism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Školska knjiga
260
2008.
nije evidentirano
objavljeno