Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

TEŠKOĆE USVAJANJA HRVATSKOG JEZIKA U MAĐARSKOM JEZIČNOM MILJEU (CROSBI ID 536789)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Katalinić, Kristina TEŠKOĆE USVAJANJA HRVATSKOG JEZIKA U MAĐARSKOM JEZIČNOM MILJEU // Četvrti hrvatski slavistički kongres Varaždin, Hrvatska, 05.09.2006-08.09.2006

Podaci o odgovornosti

Katalinić, Kristina

hrvatski

TEŠKOĆE USVAJANJA HRVATSKOG JEZIKA U MAĐARSKOM JEZIČNOM MILJEU

Poznata je činjenica kako poučavanje hrvatskoga jezika na katedri za hrvatski jezik na Sveučilištu u Budimpešti ima tradiciju dugu više od stotinu godina. Isto je tako evidentno kako ne samo da ta katedra iz godine u godinu broji sve više upisanih studenata, nego je na području cijele Mađarske naglo porastao interes za učenje hrvatskog kao stranog jezika kod polaznika jezičnih škola. Na temelju iskustva u nastavi s govornicima mađarskog jezika, koji se ne ubraja u skupinu indoeuropskih jezika te je po svojoj prirodi i strukturi različit od hrvatskog, tekst se bavi najčešćim pogreškama i poteškoćama (npr. izgovor glasa lj i riječi sa suglasničkim skupinama tipa smrt, povratni glagoli, glagolski vid, upotreba nenaglašenih zamjeničkih oblika, red riječi itd.) pri njegovom usvajanju kao i motivima koji potiču studente na studiranje hrvatskoga jezika. Pri tome je ipak napravljena distinkcija između onih govornika koji su apsolutni početnici (kod mlađih generacija to znači da u školama nisu učili ruski jezik pa dakle, ne znaju ni jedan slavenski jezik) i onih koji su podrijetlom Hrvati i polazili su hrvatske škole, ali je nažalost, obiteljska tradicija zapostavila njegovanje jezika te je u komunikaciji prevladao mađarski. Na temelju uočenih pogrešaka i poteškoća koje se ponavljaju kod većeg broja studenata, kao i kontrastivne analize dvaju jezičnih sustava moguće je osmisliti odgovarajuću nastavnu koncepciju i metodiku pri poučavanju hrvatskog kao stranog jezika kako bi ga studenti što brže i kvalitetnije usvojili.

hrvatski kao strani jezik; kontrastivna analiza

nije evidentirano

engleski

DIFFICULTIES IN LEARNING CROATIAN IN THE HUNGARIAN LINGUISTIC SPACE

nije evidentirano

craotian as foreign language; contrastive analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Četvrti hrvatski slavistički kongres

predavanje

05.09.2006-08.09.2006

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija