Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici? (CROSBI ID 140679)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Mihanović, Zoran Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici? // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 19 (2007), 1; 115-132

Podaci o odgovornosti

Mihanović, Zoran

hrvatski

Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici?

U ovom radu se kao temeljni predmet istraživanja postavlja pitanje uloge studenata u hrvatskim visokoškolskim institucijama uzevši u obzir višebrojnost klijentele i kompleksnost odnosa koje visokoškolska institucija uspostavlja s ciljnim skupinama kao potencijalnim izvorima sredstava. Kako bi se utvrdilo koje mjesto studenti zauzimaju u visokom obrazovanju s obzirom na ovisnost o izvorima financiranja, uz studente kao glavnu ciljnu skupinu, obuhvaćeni su potencijalni studenti i nadležno ministarstvo s kojima visokoškolska institucija također uspostavlja odnose te oni za nju predstavljaju izvor sredstava. U svrhu proučavanja kreiran je model te je u svibnju i lipnju 2006. godine provedeno istraživanje na uzorku svih javnih visokih učilišta u Hrvatskoj (njih 87), a kao ispitanici su sudjelovali voditelji navedenih institucija. Prema rezultatima istraživanja, visokoškolske institucije, bilo da su u većoj mjeri financirane od studenata ili od Ministarstva, nedovoljno su orijentirane prema studentima, a u još manjoj mjeri su orijentirane prema potencijalnim studentima. Postoje značajne razlike u orijentiranosti visokoškolskih institucija prema Ministarstvu, veći stupanj orijentiranosti prema Ministarstvu imaju institucije koje se u većoj mjeri financiraju od studenata u odnosu na institucije financirane od Ministarstva. Orijentiranost i razvijanje odnosa sa studentima i potencijalnim studentima je ovisno o izvorima financiranja hrvatskih visokoškolskih institucija. Studenti nisu prepoznati kao prvi/ishodišni partneri hrvatskog visokog obrazovanja i o njima se, u skladu s misijom i ciljevima obrazovanja, ne vodi u dovoljnoj mjeri računa.

studenti; potencijalni studenti; visoko obrazovanje u Hrvatskoj; sustav financiranja; odnosi s ciljnim skupinama/dionicima

nije evidentirano

engleski

The role of customers in higher education: are students active stakeholders?

nije evidentirano

students; potential students; higher education in Croatia; financing system; relationships with target groups/stakeholders

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2007.

115-132

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija