Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343945

Uloga revizije u korporativnom upravljanju


Mavrinac, Ivona
Uloga revizije u korporativnom upravljanju 2008., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka


Naslov
Uloga revizije u korporativnom upravljanju
(Role of audit in corporate governance)

Autori
Mavrinac, Ivona

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
18.02.

Godina
2008

Stranica
94

Mentor
Vitezić, Neda

Ključne riječi
Revizija; korporativno upravljanje; načela korporativnog upravljanja; OECD; društvena odgovornost; dionici
(Audit; corporate governance; principles of corporate governance; OECD; social responsibility; stakeholders)

Sažetak
Zanimanje za korporativno upravljanje raste nakon sve učestalijih računovodstvenih pogrešaka i prijevara koje su se u posljednjih nekoliko godina javile u financijskim informacijama svjetski poznatih kompanija. Sve češća propadanja poduzeća mogu se pripisati nedostatku poštenja u dijelu menadžerske strukture gdje su pojedinci uključeni u namjerno netočno prikazivanje financijskih podataka, a u cilju manipuliranja cijenom dionica ili drugim financijskim transakcijama. Nastanak i širenje korporacije u suvremenom obliku dovelo je sredinom prošlog stoljeća do jačanja položaja menadžmenta i njegove važnosti u odnosima upravljačkih struktura. Disperzija vlasničke strukture, uporaba širokog aspekta raznovrsnih nevlasničkih instrumentat financiranja i rast važnosti društvene odgovornosti poduzeća, slabili su poziciju dioničara i dodatno jačali položaj menadžmenta. Menadžeri su dobili prostor upravljanja poduzećem u interesima koje su sami postavljali. Premda je krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća započela postupna afirmacija vlasničkog pristupa poduzeću, ideje menadžerskog kapitalizma o drukčijem određenju korporacije nisu nestale već su unaprijeđene u stakeholderskom pristupu poduzeću, s jačim naglaskom na društvenoj dimenziji. Stakeholderski pristup naglašava kako poduzeće ne postoji isključivo zbog povećanja ili maksimizacije bogatstva njezinih vlasnika već svih onih koji dobavljaju resurse potrebne za njegovo normalno funkcioniranje. U mnogim poduzećima uvedeni su kodeksi ponašanja, a u okviru poslovne etike formirao se etički kodeks koji služi kao okvir prema kojem bi se poduzeće trebalo kretati i na takav način formalno olakšati poslovanje u sve kompliciranijim uvjetima na tržištu. Načela korporativnog upravljanja donesena su na sastanku vijeća OECD-a 1999. godine i otada postala su međunarodni standardi za menadžere, diončare, korporacije i ostalih zainteresiranih skupina (stakeholdere), čineći incijativu za brojne reforme, jednako u javnom i u privatnom sektoru. U velikim poduzećima gdje postoji interna i obvezna eksterna revizija, maksimiziranje učinkovitosti te dvije revizije i revizijskog odbora je jedno od prioritetnih pitanja korporativnog upravljanja. Njihova učinkovitost se može poboljšati kroz korektan dijalog i razumijevanje, te razgraničenje ovih funkcija s obzirom na različite odgovornosti i vrlo česte ciljeve. Sastavni dio korporativnog upravljanja je i društvena odgovornost poduzeća ili održivi razvoj pod kojim se podrazumijeva odgovornost poduzeća prvenstveno za ekonomsko poslovanje, kao i odnos prema održivom razvoju, tj. ekologiji i okruženju. Sve se veća pažnja posvećuje ulozi odbora za reviziju u nadziranju procesa financijskog izvješćivanja, interne kontrole, zakonskog i etičnog vođenja poduzeća od strane menadžmenta i zaposlenih. Revizijski odbor kroz stalnu i sadržajnu komunikaciju s menadžmentom, internim i eksternim revizorima mora dobiti čitav niz informacija koje će članovima revizijskog odbora osigurati razumijevanje poslovanja i aktivnosti samog poduzeća. Premda su načinjeni značajni pomaci u mnogim područjima, u Hrvatskoj i dalje postoji izražena potreba za razvitkom dobre prakse korporativnog upravljanja trgovačkim društvima i uspostavljanjem odgovarajućega okvira za to upravljanje. Za širenje dobre prakse korporativnog upravljanja posebno je bitno da privatni sektor u što većoj mjeri prepozna njegovu važnost i potencijalnu korist za poslovanje u raznim područjima. Uvažavajući OECD-ova načela za korporacijsko upravljanje te u skladu s važećim zakonodavstvom Republike Hrvatske, veće hrvatske korporacije usvojile su vlastiti kodeks korporativnog upravljanja .

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
081-0000000-1280 - Korporativno upravljanje i poslovna uspješnost (Neda Vitezić, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Ivona Gumbarević, (303934)