Književna interpretacija u obrazovnom sustavu (CROSBI ID 140588)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sabljić, Jakov
hrvatski
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu
Interpretacija je središnji proces nastave književnosti pa se uspješnost odnosa učitelja i učenikâ/studenata neposredno očituje u demokratski utemeljenoj razrednoj zajednici koja u kontekstu pristupa književnomu tekstu omogućuje artikuliranje individualnih tumačenja nepodložnih autoritativnim čitanjima, intelektualnim manipulacijama i pretjeranoj teoretičnosti. Mogućnošću višesmjernih polazišta i primjenom različitih metoda kojima se u obzir uzimaju razmišljanja učenika i studenata te se za predmet rasprave podjednako angažiraju i njihovi kritički sudovi, ostvaruje se nastava književnosti koja je proceduralno sukladna djelovanju akademske zajednice. Takvom ozračju mnogo doprinosi i poželjan položaj učitelja književnosti koji bi priznavanjem različitih načina rješavanja problema bez isključivanja i te kako nužnih nesigurnosti i dvojbi presudno utvrdio suvremen način predavanja književnosti u sklopu kojeg ne bi učio samo organizator nastave, nego u kojem bi svatko ima priliku biti i poučavatelj i poučavani.
interpretacija; nastava književnosti; literarne kompetencije; razredna zajednica; doslovno značenje; preneseno značenje; estetsko čitanje; informativno čitanje
nije evidentirano
engleski
Literary Interpretation in Educational System
nije evidentirano
interpretation; literature teaching; literary competence; classroom community; referential meaning; evocative meaning; aesthetic reading; informational reading
nije evidentirano