Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (CROSBI ID 536683)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Andraka, Marija ; Petravić Ana Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika // Dijete i jezik danas / Blažeka, Đuro (ur.). Čakovec : Osijek: Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 27-48

Podaci o odgovornosti

Andraka, Marija ; Petravić Ana

hrvatski

Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika

S obzirom na suvremena društvena, gospodarska i kulturna kretanja u Europi i svijetu koje karakterizira rastuća mobilnosti pojedinaca i skupina, porast broja multikulturnih zajednica i intenzivni kontakti s pripadnicima drugih kultura, interkulturalna se kompetencija smatra jednim od bitnih ciljeva nastave stranih jezika, i to kako iz perspektive teorije nastave stranih jezika tako i u okviru jezične politike primjerice Vijeća Europe. Jednu od bitnih komponenti te kompetencije predstavlja razvoj svijesti, stavova i spoznajnog instrumentarija koji omogućuju jezični i kulturni kontakt obilježen otvorenošću prema stranome temeljen na toleranciji, lišen predrasuda ili barem svjestan njihova postojanja. Pritom polazište tvori uviđanje uloge vlastite kulture u kontaktu sa stranom kulturom. Pažljivim odabirom metodoloških opcija razvoj tog kognitivno-afektivnog i odgojnog segmenta interkulturalne kompetencije u školskoj je nastavi stranih jezika moguć već od rane školske dobi te su ga stoga autorice Hrvatskog nacionalnog standarda za engleski i za njemački jezik uzele u obzir već od prvog razreda osnovne škole. U tom smislu valja upozoriti na neophodnost edukacije studentica i studenata te učiteljica i učitelja stranih jezika kako bi stekle/i i/ili proširili teoretska i praktična znanja glede razvoja interkulturalne kompetencije učenica i učenika dječje dobi. Istovremeno je od velike važnosti promišljeno uključenje odgovarajućih didaktičkih rješenja u osnovnoškolske udžbenike i druge nastavne materijale.

interkulturalna kompetencija; obrazovni dokumenti; udžbenici; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Developing intercultural competence in primary FL teaching in Croatian primary school

nije evidentirano

intercultural competence; educational documents; textbooks; primary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-48.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas

Blažeka, Đuro

Čakovec : Osijek: Odsjek u Čakovcu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-07-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija