Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgoj i teorija smisla (CROSBI ID 140526)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Silov, Mile Odgoj i teorija smisla // Odgojne znanosti, 9 (2007), 1 (13); 75-89

Podaci o odgovornosti

Silov, Mile

hrvatski

Odgoj i teorija smisla

Odgoj je smislena i vrijednosna funkcija društva - važna u životu čovjeka. Teorija smisla je pogodna za objašnjavanje fenomena odgoja. Autor slijedi definicija smisla prema Šešiću (1977): smisao je promjenjiva, razvojna ili procesualna pojava. Dakle, smisao je prije svega relacija ili odnos. Dva su bitna čimbenika smisla: nositelj smisla i sam smisao. Nositelj (be)smisla mogu biti sve pojave u društvu i čovjekovu životu. Izdvojene su ove kategorije smisla: smisao organiziranosti, osmišljenosti, usmjerenosti, svrhovitosti, funkcionalnosti i smisao za vrijednosti. Autor razmatra odnos između teorija čovjekova života i smisla. Odgoj ima važnu ulogu u čovjekovu životu. Nositelji smisla odgoja mogu biti: odgojni ideal, ciljevi i zadaci odgoja ; faktori odgoja ; subjekti odgoja ; organizacijski modeli odgoja ; oblici i sredstva odgoja i evaluacijski instrumenti za prosuđivanje smisla i učinkovitosti odgoja. Na primjeru sedam povijesno-epohalnih i svakodnevnih dvojbi konstruiran je teorijski model za raspravu o smislu odgoja. Autor je razradio i neke aspekte metodologije istraživanja smisla života i odgoja, posebno hermeneutičko-fenomenologijsku paradigmu i narativnu analizu.

odgoj ; smisao ; smisao odgoja ; teorija odgoja ; život ; smisao života ; vrijednosti ; fenomenologija ; hermeneutika ; narativna analiza

nije evidentirano

engleski

Education and the Theory of Meaning

nije evidentirano

education ; meaning ; the meaning of education ; education theory ; life ; the meaning of life ; values ; phenomenology ; hermeneutics ; narrative analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1 (13))

2007.

75-89

objavljeno

1846-1204

Povezanost rada