Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno obrazovne prakse (CROSBI ID 36041)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vujčić, Lidija
hrvatski
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno obrazovne prakse
Kulturu odgojno-obrazovne ustanove određujemo kao izraz zajedničkih, temeljnih postavki, uvjerenja, učitelja, učenika, ravnatelja, karakterističnih za djelovanje odgojno- obrazovne ustanove. Prepoznaje se po međusobnim odnosima ljudi, njihovom zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Pritom ističemo da mijenjanje kulture odgojno- obrazovne ustanove, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno- obrazovnog procesa. Sukladno sukonstruktivističkom shvaćanju u određenju kulture odgojno – obrazovne ustanove, apostrofira se potreba izravnog istraživanja, razumijevanja, komuniciranja i zajedničkog učenja svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.
Kultura ; kultura odgojno-obrazovne ustanove ; kvaliteta ; učitelj
nije evidentirano
engleski
Culture of educational institutions and quality of educational practice
nije evidentirano
culture ; Culture of educational institutions ; quality ; teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
753-761.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti, Znanstvena monografija,
Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2007.
978-953-99167-1-6